دوره جامع آموزش محاسبه حقوق و دستمزد قانون کار کارگران (معرفی و محتویات)

شعار این دوره: ما به شما ماهی نمی دهیم، ماهی گیری یاد می دهیم…

همانطور که از شعار دوره پیداست، می خواهیم در این دوره ماهی گیری را به شما یاد دهیم. در این دوره یکبار برای همیشه یاد می گیرید که چگونه حقوق و دستمزد و مزایا و کسورات قانون کار در سال 1400 و سال های دیگر را به صورت کاملا دقیق و بر اساس اخرین قوانین و مقررات محاسبه نمایید.

همانطور که از عنوان این دوره مشخص است هدف نهایی دوره این است که یاد بگیرید که چگونه محاسبات حقوق و دستمزد و مزایای کارگران را انجام دهید و مشخص نمایید هر کارگر امسال و یا هر سال دیگر به صورت ماهیانه چقدر باید حقوق و دستمزد دریافت کند.

برای این دوره آموزشی ویژگیهای خاصی در نظر گرفته ایم تا بیشترین بهره را داشته باشد. ویژگی های بارز این دوره عبارتند از:

1 – به زبان خیلی ساده است

2 – کاملا عملی و کاربردی است

3 – هر آموزش دارای مثال های متنوع برای حالت های مختلف است.

4 –  تاریخ انقضا ندارد. این ویزگی باعث می شود این دوره به یک سرمایه گذاری بلند مدت تبدیل شود.

در مثال های طول دوره آموزش محاسبه حقوق و دستمزد و مزایای قانون کار اعداد و ارقام مربوط به سال 1400 قرار داده شده است و شما می توانید حقوق و دستمزد هر سال را با جایگذاری اعداد و ارقام مربوط به همان سال محاسبه نمایید. در پایان دوره که می توان گفت ماحصل دوره است به آموزش عملی تنظیم فیش حقوق طبق قانون کار اختصاص داده شده است. کلیه فایل های مورد نیاز که در طول دوره به آنها استناد شده است را برای دانلود قرار خواهیم داد.

این دوره برای چه کسانی مناسب است و برای چه کسانی مناسب نیست؟

کلیه افرادی که با حقوق و دستمزد کارگر سر و کار دارند مخاطب دوره آموزش محاسبه حقوق و دستمزد و مزایای قانون کار هستند مانند: کارفرمایان و کارگران و کارمندان قانون کار و کارشناسان امور اداری و حسابداران و وکلا و دانشجویان و… .

این دوره برای افراد متخصص این حوزه مطلب جدیدی ندارد.

چرا باید این دوره را ببینیم؟

چون این دوره با حق و حقوق ارتباط دارد و چه کارگر و چه کارفرما قطعا می خواهند با حقوق خود آشنا شوند. سایر افراد نیز که مخاطب این دوره هستند به نحوی می خواهند کارگر و کارفرما را با حقوقشان آشنا نمایند.

مقررات حقوق و دستمزد کارگران طبق قانون کار و سایر مقررات مرتبط دارای تنوع است. عوامل متعددی از قبیل تاریخ استخدام – سابقه بیمه – تعداد فرزندان – ساعات و روز های کاری – گروه شغلی – شرایط قرارداد کار – تسویه حساب قبلی – مالیات و … در حقوق و دستمزد کارگران دخیل هستند. این تنوع مقررات باعث می شود محاسبه حقوق و دستمزد کمی دشوار شود که نیاز به این دوره را ضروری می کند.

البته جای نگرانی نیست چون پس از اتمام این دوره دیگر واژه دشوار را کنار خواهیم گذاشت و می توانید مثل یک متخصص این دوره محاسبه حقوق و دستمزد و مزایای قانون کار را انجام دهید.

پس از اینکه متوجه عوامل موثر بر حقوق و دستمزد شدیم باید بدانیم که هر یک از عوامل متعدد از چه چیز هایی تبعیت می کنند. برای محاسبه هر یک از اقلام حقوق و دستمزد – در ابتدا قوانین و مقررات و – سپس توافقات داخل چارچوب قوانین و مقررات – دخیل هستند.

بنابراین باید از روی مقررات مربوط مبالغ هر آیتم، محدودیت ها و درصدها و جداول و … که برای کار ما نیاز باشد را استخراج کنیم و سپس در محاسبه حقوق و دستمزد و مزایای قانون کار به کار بریم.

پروسه و فرآیندی که برای این دوره در نظر گرفته شده به صورت زیر است:

دوره آموزش محاسبه حقوق و دستمزد و مزایای قانون کار بر اساس یک فرآیند مشخص، منطقی و اصولی تدوین شده است و مراحل از آگاهی تا عمل و نتیجه را طی می کند. فرایند های در نظر گرفته شده برای این دوره به صورت زیر هستند:

1 – اطلاع از اقلام حقوق و دستمزد و مزایا

2 – آخرین مصوبات و مبالغ مربوط به هر کدام از اقلام دستمزد و مزایا

3 – تشخیص اختصاص اقلام

4 – محاسبه مبالغ اقلام

5 – جمع اقلام

6 – محاسبه کسورات

7 – مبلغ قابل پرداخت با کسر کسورات از درآمد

آیا این دوره پیش نیاز خاصی دارد؟

خیر.

فقط  به 2 نکته باید توجه شود: اول اینکه برای انجام محاسبات باید با چهار عمل اصلی (جمع، تفریق، ضرب و تقسیم) آشنا باشید. دوم اینکه بخش اول دوره که مربوط به تعاریف و مقدمه است، خیلی مهم است و برای بخش های بعدی ضرورت دارد و پیش نیاز بخش های بعدی است. بنابراین توصیه اکید این است که بخش اول را دقیق و با حوصله دنبال کنید تا در بخش های بعدی با مشکل مواجه نشوید.

انتظار داریم در اتمام دوره تمامی شما عزیزان بتوانید کلیه مباحث را به طور کامل یاد بگیرید.

سرفصل های دوره آموزش محاسبه حقوق و دستمزد و مزایای قانون کار

1 – مقدمه – تعاریف – اصول 2 – بخشنامه خوانی (1400) 3 – نحوه اعمال پایه سنوات تجمیعی و آموزش جدول تصاعدی مزد 4 – نحوه محاسبه سایر سطوح مزدی 5 – اقلام ثابت و متغیر حق السعی (مزد – پایه سنوات – بن – مسکن-اولاد – مزایا ثابت به تبع شغل – اضافه کاری – نوبت کاری – شبکاری – جمعه کاری – ماموریت – مرخصی) 6- محاسبه اضافه کاری 7 – محاسبه نوبت کاری 8 – محاسبه شب کاری 9 – محاسبه جمعه کاری 10 – محاسبه حق ماموریت 11 –محاسبه کسورات بیمه 12 – محاسبه کسورات مالیات 13 – مثال کامل به همراه تنظیم فیش حقوق

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تسویه حساب کارکنان
فیش حقوقی بساز
قرارداد کار ببند
مشاوره بگیر