رای دیوان عدالت اداری برای پرداخت عیدی کارگران شهرداری‌ها و کارکنان دستگاه‌های اجرایی

دریافت عیدی کارکنان شهرداری و کارکنان دستگاه ها اجرایی همانند کارگران مشمول قانون کار
کارگران شهرداری ها و کارکنان دستگاه های اجرایی همانند کارگران مشمول قانون کار عیدی دریافت خواهند کرد

طبق رای جدید هیات عمومی دیوان عدالت اداری و پذیرش درخواست اعمال ماده 91، تعیین گردید که پرداخت پاداش نوروزی (عیدی) کارگران مشمول قانون کار و شاغل در دستگاه‌های اجرایی کشور، طبق مصوبه شورای عالی کار پرداخت شود.

به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری، به دنبال اعلام تعارض بین آرای شماره ۵۷۵ مورخ ۱۳۹۳/۳/۲۶ و شماره ۱۰۸۳ مورخ ۱۴۰۰/۳/۲۵ هیات عمومی دیوان عدالت اداری در رابطه با موضوع میزان عیدی قابل پرداخت به کارگران مشمول قانون کار و شاغل در دستگاه های اجرایی، موضوع با موافقت رئیس دیوان عدالت اداری و در اجرای حکم مقرر در ماده ۹۱ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری در جلسه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۷ هیات عمومی دیوان عدالت اداری مطرح شد.

پس از بحث و بررسی موضوع و طرح نظرات موافق و مخالف با مفاد هریک از آرای مزبور، نهایتا اکثریت اعضای هیات عمومی ضمن اعلام رای شماره ۵۷۵ مورخ ۱۳۹۳/۳/۲۶  هیات عمومی دیوان عدالت اداری به عنوان رای صحیح اعلام کردند که رای شماره ۱۰۸۳ مورخ ۱۴۰۰/۳/۲۵ هیات عمومی واجد ایراد بوده و در اجرای حکم مقرر در ماده ۹۱ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری نقض می‌شود.

 لازم به توضیح است که براساس رای شماره ۵۷۵ مورخ ۱۳۹۳/۳/۲۶ هیات عمومی دیوان عدالت اداری که در جلسه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۷ هیات عمومی به عنوان رای صحیح اعلام شد، مقرر شده است که پرداخت عیدی کارگران مشمول قانون کار و شاغل در دستگاه های اجرایی باید براساس موازین مربوط به قانون کار و برمبنای مصوبات شورای عالی کار صورت گیرد و با توجه به حکم مقرر در ماده واحده قانون مربوط به تعيين عیدی و پاداش سالانه كارگران شاغل در كارگاه هاي مشمول قانون كار مصوب ۱۳۷۰/۱۲/۶ این مبلغ برای هر يك از كارگران به نسبت يك سال كار، معادل شصت روز آخرين مزد ‌به عنوان عیدی و پاداش خواهد بود.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام
    آیا رای دیوان عدالت اداری در خصوص عیدی مشمولان قانون کار شاغل در دستگاههای اجرایی عطف به ما سبق می شود؟ و آیا می شود برای عیدی هایی که اشتباها براساس قانون خدمات کشوری پرداخت شد اقامه دعوی کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تسویه حساب کارکنان
فیش حقوقی بساز
قرارداد کار ببند
مشاوره بگیر