نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
page
dwqa-question
dwqa-answer
e-landing-page
wpforms

سوال کاربر : آیا مرخصی و ماموریت نگهبان 24-48 تعلق می‌گیرد؟

بنده در یک شرکت به عنوان نگهبان در شیفت‌های 24-48 (24 ساعت کار و 48 ساعت استراحت) کار می‌کنم.

آیا برای نگهبان 24 48 باید مرخصی داده شود یا همان 48 ساعت استراحت به عنوان مرخصی تلقی می‌شود؟ برای مدت 18 روز شبانه روزی در کارگاه شرکت در اصفهان مشغول به کار بودیم. آیا فقط ماموریت باید پرداخت شود؟

پاسخ به : آیا مرخصی و ماموریت نگهبان 24-48 تعلق می‌گیرد؟

مقررات قانون کار برای تمام کارگران شرایط یکسانی دارد و عنوان شغلی و ساعات کار و نوع نوبت‌های کاری باعث از بین رفتن برخی از مزایای قانون کار نمی‌شود.

مرخصی نگهبان 24-48 نیز مانند سایر کارگران به اندازه 26 روز کاری (معادل 191 ساعت) در طول سال تعیین شده است. نگهبان نیز مانند سایر کارگران می‌تواند در شیفت‌های کاری خود از مرخصی استفاده نماید. میزان مرخصی که باید برای هر شیفت مرخصی کسر شود معادل ساعات کار موظفی همان ماه تقسیم بر تعداد شیفت‌های ماه خواهد بود. اگر کارگری به ماموریت اعزام شود تمام شرایط و مقررات قانون کار اعم از اضافه کاری، مرخصی، شب کاری، نوبت کاری و … عین این است که کارگر در کارگاه اصلی مشغول به کار است و باید پرداخت شود. علاوه بر این مزایا باید برای روزهای ماموریت مبلغ فوق العاده ماموریت طبق ماده 46 قانون کار نیز پرداخت شود.


مطالب مرتبط زیر را نیز بخوانید

4 دیدگاه دربارهٔ «سوال کاربر : آیا مرخصی و ماموریت نگهبان 24-48 تعلق می‌گیرد؟»

  1. سلام من از تهران به شهر داران برای نگهبانی رفتم و انجام هم نگهبانی و هم کارگری میکردم. ساختمان سازی بودش. مزد من چقدر است و مرخصی ایا دارم؟

    1. سلام
      یک قسمت از درآمد کارگران همان حداقل حقوق و مزایای قانون کار است که در سال 1402 پس از کسر بیمه مبلغی در حدود 6800 هزارتومان است.
      مزایای مازاد بر آن بستگی به ساعات و شرایط کار و اضافه کاری و … خواهد داشت.
      استفاده از مرخصی برای تمامی کارگران مجاز است.

  2. سلام وقت بخیر
    بنده نگهبان یک شرکت خصوصی دولتی هستم. هر روز به مدت ۱۲ ساعت شیفت هستم و در طول ماه ۳ روز مرخصی به ما تعلق می گیرد. آیا این نوع محاسبه مرخصی صحیح است؟

  3. سلام وقت بخیر
    همسر من نگهبان در شرکت هست و سرایدار هم هست، در ساعت اداری و کاری سرکار هست، شبها هم در شرکت به عنوان سرایداری میماند، اگر یک روز مرخصی بگیرد به صورت 24 ساعت ثبت میشود، حتی روز جمعه و تعطیل رسمی، یعنی کلا به صورت 24 ساعته محاسبه میکنند، میخواستم بدانم که در سال چند روز حق مرخصی دارد، چون مطمعاً بیشتر از 26 روز باید باشد، مثلا اگر امروز شنبه باشد و شرکت تعطیل شود، ایشان برای خرید به بیرون برود باید برگ مرخصی پر کند؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تسویه حساب کارکنان
فیش حقوقی بساز
قرارداد کار تنظیم کن
مشاوره بگیر
چگونه خیلی راحت ریز حقوق و مزایای 1402 خود یا کارکنان خود را دقیق محاسبه کنید؟
برای دریافت آنلاین و فوری فیش حقوقی 1402 قانون کار
پایه سنوات تجمیعی، مزد شغل، حق مسکن، بن کارگری، حق اولاد، اضافه کاری، شب کاری، نوبت کاری، جمع کاری، ماموریت، حق بیمه، مالیات حقوق...
طبق آخرین مقررات و همه در یک برگه PDF قابل چاپ به شکل فیش حقوقی (رایگان و حرفه‌ای)