فیش حقوق قانون کار 99 به صورت آنلاین و فوری

همیشه یکی از سوالات مهم و اساسی کارگران و کارفرمایان این است که حقوق و مزایای قانون کار کارگران 99 چقدر است و چطور می توان فیش حقوق قانون کار 99 را تنظیم کرد؟ همیشه در میان عبارات مختلفی مانند مزد، پایه سنوات، مزد سنوات، مزد پایه، حقوق، حقوق مبنا، حقوق پایه، حق مسکن، بن کارگری، حق اولاد کارگری، فوق العاده های اضافه کاری، شب کاری، جمعه کاری، نوبت کاری، حق بیمه، مالیات، حق السعی و … سردرگم می شویم.

حقوق و مزایای قانون کار 99 چقدر است؟

حقوق و مزایای قانون کار 99 که در تیرماه تغییر یافت این سردرگمی را چند برابر کرد. برای اطلاع از ریز بخشنامه مزد و حقوق و مزایا و دستمزد کارگران 99 اینجا کلیک کنید.

آیا لازم است که همه کارگران و کارفرمایان تک تک این موارد را یاد بگیرند و حفظ کنند؟ اصلا از کجا باید درستش را یاد بگیرند؟

ما به همه این سوالات پاسخ و راه کار داریم. شما کافی است اطلاعات اولیه مزدی و کارکرد کارگر را وارد کنید و بقیه کار خودبه خود انجام شده و یک فیش حقوق قانون کار 99 ایجاد می شود و می توانید آن را دانلود و چاپ کرده و استفاده کنید.

فیش حقوق قانون کار 99 مطابق با آخرین تغییرات است و کاملا قانونی است و به عنوان سند می تواند استفاده شود.

در ادامه ابتدا فیلم آموزشی عملی فیش حقوق آنلاین قانون کار در سامانه فیش حقوق کارتابان ارائه می شود و در داخل فیلم علاوه بر نحوه ی کار با سامانه فیش حقوق آنلاین فرمول ها و نحوه ی محاسبه هر یک از مزایا نیز آموزش داده می شود.

معرفی سامانه فیش حقوق آنلاین کارتابان

فیش حقوق قانون کار آنلاین کارتابان در دو حالت خدمت ارائه می دهد. یکی برای کارگرانی که در سال 99 به صورت غیر نوبت کار هستند و درآمد حقوق ماهیانه آنان از هفت و نیم میلیون تومان (سقف اولین پله معافیت مالیاتی) کمتر است. برای سایر انواع کار ها سامانه فیش حقوق به صورت غیر فوری است و کاربران باید از طریق پنل کاربران درخواست ثبت نمایند.

نحوه ی وارد کردن اطلاعات به سامانه فیش حقوق

برای ورود به صفحه سامانه فیش حقوق قانون کار اینجا کلیک کنید.

در صفحه باز شده دو دکمه وجود دارد. در سال 1399 بخشنامه مزد قانون کار از ابتدای تیر ماه تغییر کرد بنابراین برای دریافت فیش حقوق فروردین، اردیبهشت و خرداد برروی دکمه اول و برای دریافت فیش حقوق آنلاین تیرماه و بعد از آن برروی دکمه دوم کلیک کنید.

نحوه ی کار و تکمیل اطلاعات فیش حقوق آنلاین قانون کار برای سه ماهه اول 99 و تیرماه و بعد از آن یکسان است. برای نمونه در ادامه برروی فیش حقوق قانون کار تیرماه و بعد از آن توضیح داده می شود.

انتخاب فیش حقوق قانون کار برای سه ماه اول یا 9 ماه بعدی 1399
انتخاب فیش حقوق قانون کار برای سه ماه اول یا 9 ماه بعدی 1399

در صفحه فیش حقوق قانون کار باز شده چند قسمت به شرح زیر وجود دارد:

  • 1-اطلاعات و مشخصات کارگر
  • 2-اطلاعات مربوط به مزد و سابقه کارگر
  • 3-اطلاعات مربوط به کارکرد کارگر شامل ساعات اضافه کاری، شب کاری و جمعه کاری
  • 4-محاسبات آنلاین : این قسمت به صورت لحظه ای مقادیر حقوق و مزایا را نمایش می دهد. با تغییر هر کدام از مقادیر قسمت های قبلی ارقام این قسمت نیز فوری تغییر می کند.
  • 5-کسورات قانونی
  • 6-مبلغ قابل پرداخت
  • 7-ایمیل

ورود اطلاعات کارگر

با توجه به اینکه کارفرمایان می توانند از فیش حقوق آنلاین قانون کار چاپ شده از این سامانه به عنوان سند استفاده نمایند بنابراین اطلاعات کاملی پیش بینی شده است.

ورود اطلاعات خانه های ستاره دار در فیش حقوق قانون کار 99 الزامی است و وارد کردن اطلاعات خانه های بدون ستاره الزامی نیست.

اطلاعات این قسمت شامل

  •  نام و نام خانوادگی کارگر
  • ماهی که می خواهیم برای آن فیش دریافت کنیم
  • شماره حساب یا کارت بانکی کارگر که حقوق وی به آن واریز می شود.
مشخصات کارگر و ماه دریافت فیش حقوق 99
مشخصات کارگر و ماه دریافت فیش حقوق 99

اطلاعات مزدی و کارکرد کارگر

سال استخدام کارگر در این کارگاه

اهمیت سال استخدام در این قسمت به این دلیل است که برای کارگران با سابقه بیش از یک سال پایه سنوات تعلق می گیرد. چنانچه سابقه کار سه سال و بیش از سه سال باشد پایه سنوات سال های قبل به اندازه افزایش مزد هر سال افزایش یافته و با هم پایه سنوات سال بعد جمع می شود. به عبارتی پایه سنوات سال 99 با پایه سنوات های افزایش یافته و جمع شده سال های قبل جمع می شود.

اطلاعات مزدی 99 کارگر
اطلاعات مزدی 99 کارگر

برای محاسبه پایه سنوات کارگر سال استخدام و ماه استخدام اهمیت دارند.

از منوی باز شو فیش حقوق قانون کار 99 سال استخدام را انتخاب نمایید. اگر سال استخدام سال 99 باشد به دلیل سابقه کمتر از یک سال پایه سنوات تعلق نمی گیرد. اگر سال استخدام 98 و قبل از آن انتخاب شود یک تیک ظاهر می شود.

این تیک برای این است که انتخاب کنیم ماه استخدام کارگر از ماهی که در حال حاضر برای آن فیش می گیریم قبل تر است یا بعد تر. اگر تیک علامت زده شود پایه سنوات قانون کار 99 به دلیل اینکه ماه گرد استخدام فرا نرسیده به کارگر تعلق نمی گیرد.

بنابراین اگر ماه دریافت فیش از ماه استخدام کارگر بعدتر باشد تیک زده می شود. مثلا برای آبان 99 فیش تنظیم می کنیم و ماه استخدام بهمن  92 باشد. در این حالت تیک انتخاب می شود.

مزد روزانه

اگر مزد روزانه حداقل مزد قانون کار 99 باشد این خانه را تغییر نمی دهیم ولی اگر کارگر با توافق کارگر مزدی بیش از حداقل مزد قانون کار را دریافت می کند آن را در این قسمت وارد می کنیم.

مجموع مزد روزانه و پایه سنوات در کل مزد ثابت کارگر را تشکیل می دهد.

مزد ثابت کارگر مبنای محاسبه سایر مزایا خواهد بود.

تعداد فرزند مشمول

برابر با ماده 86 قانون تامین اجتماعی به کارگرانی که حداقل 720 روز سابقه بیمه (بیمه کارگری) داشته باشند به ازای هر فرزند زیر 18 سال معادل 3 روز حداقل مزد 99 به عنوان کمک عائله مندی (حق اولاد) باید پرداخت شود.

اگر فرزندان بالای 18 سال تمام صرفا به تحصیل اشتغال داشته باشند مشمول دریافت حق اولاد هستند.

محدودیت و سقف برای تعداد فرزند وجود ندارد.

اطلاعات کارکردی کارگر
اطلاعات کارکردی کارگر

ساعات اضافه کار

در قانون کار ساعات کار موظفی هفتگی 44 ساعت است. ساعات کار روزانه 7 ساعت و 20 دقیقه است. برای محاسبه ساعات کار موظفی ماهانه 99 باید تعداد روزهای کاری (غیر تعطیل) هر ماه را در عدد 7.33 ضرب کنیم تا ساعات کار موظفی آن ماه به دست آید. برای مشاهده جدول ساعات کار موظفی قانون کار 99 اینجا کلیک کنید.

در انتهای هر ماه کارکرد موظفی را از کارکرد واقعی کارگر کسر می کنیم و ساعات اضافه کار به دست می آید.

مبلغ هر ساعت اضافه کار یک و چهار برابر مزد هر ساعت کار عادی است.

مزد هر ساعت کار عادی از تقسیم مزد ثابت روزانه (شامل مزد روزانه و پایه سنوات) بر 33/7 به دست می آید. در فیش حقوق قانون کار 99 نحوه ی محاسبه اضافه کار به صورت زیر است.

فرمول محاسبه : اضافه کاری 99 = مزد ساعتی * ساعات اضافه کاری * 1.4

ساعات شب کاری

از ساعت 22 لغایت 6 صبح روز بعد ساعات شب محسوب می شود. به کاری که در این ساعات انجام شود ساعات شب کاری گفته می شود.

در انتهای هر ماه مجموع ساعات کار انجام یافته در ساعات شب را در قسمت ساعات شب کاری وارد می کنیم.

مبلغ فوق العاده هرساعت شب کاری قانون کار 99 برابر از حاصلضرب مزد ساعتی در 0.35 (سی و پنج صدم) در ساعات شب کاری حاصل می شود.

فرمول محاسبه : فوق العاده شب کاری قانون کار = مزد ساعتی * 0.35 * ساعات شب کاری

جمعه کاری

به کل 24 ساعت شبانه روز جمعه ساعات جمعه اطلاق می شود. به مجموع ساعات کاری انجام یافته در روزهای جمعه ی یک ماه، ساعات جمعه کاری گفته می شود. ساعات جمعه کاری را در قسمت ساعات جمعه کاری وارد می کنیم.

فوق العاده جمعه کاری 40 درصد مازاد بر مزد است.

فرمول محاسبه : فوق العاده جمعه کاری قانون کار 99 = مزد ساعتی * 0.4 * ساعات جمعه کاری

قسمت نتیجه محاسبات فیش حقوق قانون کار 99

ارقام این قسمت به صورت خودکار محاسبه می شوند و قابل تغییر و یا وارد کردن نیستند. صرفا قابل خواندن هستند.

نتیجه محاسبات حقوق و مزایای 99 کارگر
نتیجه محاسبات حقوق و مزایای 99 کارگر

مزد ثابت و پایه سنوات

پایه سنوات تجمیعی 99 از روی سال و ماه استخدام که در قسمت های قبل انتخاب شد محاسبه می شود.

حقوق ماهانه از حاصل ضرب تعداد روزهای ماه در مزد ثابت به دست می آید.

بن کارگری و حق مسکن 99

بن کارگری سال 1399 از ابتدای سال تا انتهای آن حداقل مبلغ 4.000.000 ریال تعیین شده است.

حق مسکن کارگران 1399 از ابتدای سال تا آخر خرداد مبلغ 1.000.000 ریال و از ابتدای تیر ماه تا آخر سال مبلغ 3.000.000 ریال تعیین شده است.

کمک هزینه عائله مندی

حق اولاد قانون کار برای هر فرزند سه برابر حداقل مزد خواهد بود.

فرمول محاسبه حق اولاد 99

حق اولاد (کمک عائله مندی) 99 = حداقل مزد قانون کار 99 * 3 * تعداد فرزندان مشمول

کسورات حقوق قانون کار 99

فیش حقوق قانون کار 99 دو نوع کسورات پیش بینی کرده و اعمال می کند.

کسورات قانونی حقوق و مزایای 99
کسورات قانونی حقوق و مزایای 99

حق بیمه کارگران 99

برابر با قانون تامین اجتماعی حق بیمه ماهانه کارگران معادل 30 درصد حقوق و مزایای آنان به غیر موارد معاف از بیمه خواهد بود. حق اولاد کارگران از پرداخت بیمه معاف است.

از 30 درصد کل حق بیمه حق بیمه سهم کارگر 7 درصد و حق بیمه سهم کارفرما 23 درصد است.

فرمول محاسبه حق بیمه کارگران 99 = کل درآمد غیر از حق اولاد * 0.07

توجه : در این فیش فقط حق اولاد از بیمه معاف است و ممکن است کارگرانی دارای مبالغ دریافتی و فوق العاده های معاف از بیمه باشند که باید در محاسبه بیمه سهم کارگر استثنا شوند. برای مشاهده اقلام معاف از بیمه کارگر اینجا کلیک کنید.

مالیات حقوق کارگران 99

کلیه درآمد های کارگران به غیر از موارد معاف از مالیات مشمول پرداخت مالیات هستند. اولین پله از سقف معافیت مالیاتی 99 هر ماه 3 میلیون تومان است و به در آمد مازاد بر 3 میلیون تومان 10 درصد مالیات تعلق می گیرد. برای اطلاع از معافیت مالیاتی کارگران 99 در سطوح درآمدی بالاتر اینجا کلیک کنید. در سامانه فیش حقوق آنلاین کلیه اقلام حقوق ومزایا جمع شده و به مبلغ مازاد بر 3 میلیون تومان مالیات تعلق می گیرد.

فرمول محاسبه مالیات حقوق کارگران 99 =( کل درآمد – 3 میلیون تومان) * 0.1

توجه : در این فیش اقلام معاف از مالیات وجود ندارد. ممکن است کارگرانی دارای مبالغ دریافتی و فوق العاده های معاف از مالیات بر در آمد حقوق باشند که باید در محاسبه مالیات کارگر استثنا شوند. برای مشاهده اقلام معاف از مالیات کارگر اینجا کلیک کنید.

مبلغ قابل پرداخت به کارگر

مجموع حقوق و دستمزد و مزایای کارگر 99
مجموع حقوق و دستمزد و مزایای کارگر 99

به کلیه دریافتی های کارگر حق السعی گفته می شود. از کل درآمد کارگر کسورات قانونی کسر شده و باقی مانده به طریق بانکی به کارگر پرداخت می شود.

ایمیل

با توجه به اینکه فیش تنظیم شده پس از بستن صفحه اینترنت از بین می رود اگر در خانه ایمیل وارد شود یک نسخه از این فیش به ایمیل وارد شده ارسال خواهد شد.

تکمیل و دانلود فیش حقوق قانون کار 99

پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز و کنترل صحت آن ها دکمه تکمیل و دانلود فیش حقوق را کلیک کنید.

پس از این کار صفحه دانلود فیش حقوق نمایان شده و یک نسخه فیش حقوق قانون کار به ایمیل وارد شده ارسال می شود.

در صفحه باز شده برروی نوشته آبی رنگ دانلود پی دی اف فیش حقوق  کلیک کنید تا فیش به صورت یک فایل PDF دانلود می شود. فایل دانلود شده قابل چاپ است.

دریافت فیش حقوق PDF قانون کار 99
دریافت فیش حقوق PDF قانون کار 99

چنانچه کارگران در خصوص حقوق و مزایا و بیمه خود را کارفرما اختلاف داشته باشند می توانند از کارفرمای خود در سامانه جامع روابط کار شکایت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تسویه حساب کارکنان
فیش حقوقی بساز
قرارداد کار ببند
مشاوره بگیر