آیا سمت مدیریتی در شرکت خصوصی مستمری بازنشسته را قطع می‌کند؟

0

سلام، من بازنشسته تأمین اجتماعی هستم. آیا می‌توانم به‌عنوان مدیرعامل یا رئیس هیئت‌مدیره در یک شرکت خصوصی فعالیت کنم؟
آیا این موضوع باعث قطع مستمری من می‌شود؟

مهدی میرزایی (10 ماه پیش)
1 پاسخ 463 بازدید
0

سلام

در رای شماره 90 مورخ ۱۳۷۱/۵/۲۷ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری شرایط اشتغال بازنشستگان با عدم قطع مستمری به صورت کلی مشخص شده که طبق آن ارائه خدمات بازنشستگان به صورت غیر مستمر و در زمان و ساعات محدود با حق الزحمه معین به منزله اشتغال تلقی نشده و منجر به قطع مستمری افراد بازنشسته نمی شود. در صورتی که اشتغال تمام وقت و با حق الزحمه کامل باشد اشتغال تلقی می شود.

در بند ۱۵ ماده ۲ قانون تامین اجتماعی عدم اشتغال به کار، ملاک بازنشستگی است و شرایط و ملاک دقیق برای اشتغال و کار تعیین و تعریف نشده است که منجر به تفاسیر مختلف می شود.

کارشناس تامین اجتماعی (9 ماه پیش)
پاسخ
پاسخ، دیدگاه یا تجربه خود را درباره این پرسش ثبت کنید تا دیگران نیز از آن بهره‌مند شوند