افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان

افزایش مالیات به منظور همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

به گزارش کارتابان و به نقل از خبرنگار سیاسی ایرنا، علی نیکزاد در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ 1403/07/11 مجلس و در پاسخ به تذکر سلمان اسحاقی در مورد وضعیت قانون همسان‌سازی بازنشستگان، اعلام کرد: برای اجرای این قانون، مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد افزایش یافته است. او تاکید کرد که مجلس یازدهم این مسئولیت را در راستای تامین حقوق بازنشستگان و خدمت به ملت بزرگ ایران پذیرفته است.

معاون اول مجلس شورای اسلامی به رئیس کمیسیون اجتماعی تأکید کرد: آقای بابایی کارنامی باید به طور جدی پیگیر موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و همچنین حقوق کارگران باشد.

سلمان اسحاقی، نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس، در تذکری بیان کرد: از مسئولان مربوطه انتظار داریم که در شرایطی که منابع قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه به مبلغ ۷۰ هزار میلیارد تومان تعیین شده و سازمان برنامه و بودجه نیز گزارش داده که ۸۰ درصد این منابع در ۶ ماه اول تامین شده است به وظیفه ذاتی خود در اجرای این قانون عمل کنند.

وی همچنین افزود: امروز بازنشستگان کشور در حوزه اقتصاد و معیشت دچار مشکلاتی هستند، بنابراین از مجلس درخواست می‌کنم با توجه به وجود قانون در این زمینه، تلاش کنیم تا بازنشستگان به خاطر وضعیت مالی خود در برابر خانواده‌هایشان احساس ناتوانی نکنند.

نرم افزار حقوق و دستمزد، قرارداد کار و فرم تسویه حساب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *