محاسبه آنلاین پایه سنوات 1403

شرایط پایه سنوات چیست و محاسبه آنلاین پایه سنوات سال 1403چگونه انجام می شود؟

پایه سنوات مبلغی است که به عنوان مزایای انگیزشی به کارگرانی که بیش از یک سال در یک کارگاه مشغول به کار هستند پرداخت می‌شود. پایه سنوات به فردی تعلق می ‌گیرد که حداقل یک سال به صورت متوالی یا متناوب در کارگاهی مشغول به کار بوده و از ابتدای سال دوم اشتغال در کارگاه به کارمند یا کارگر پرداخت خواهد شد. محاسبه آنلاین پایه سنوات سال 1403 نیز بر اساس آخرین قوانین و مقررات مربوطه برنامه نویسی شده است.

پایه سنوات 1403 چگونه به صورت آنلاین و دستی محاسبه می شود؟

برای محاسبه پایه سنوات سال 1403 با استفاده از جدول ابتدا سال استخدام کارگر را از جدول مشخص کرده سپس سال محاسبه موردنظر را در نظر گرفته و محل تلاقی این دو، مبلغ پایه سنوات تجمیعی سال 1403 است.

همانطور که در جدول زیر مشخص شده است مبلغ پایه سنوات سال 1403 کارگری که در سال 1397 استخدام شده است، 508،235 ریال است.

جدول پایه سنوات 1403

محاسبه آنلاین پایه سنوات سال 1403 به نحوی برنامه نویسی شده است که از جدول پایه سنوات تجمیعی 1403 استفاده کرده و عدد موردنیاز را ارائه می‌کند.

همانطور که در جدول بالا مبلغ پایه سنوات 508،235 ریال بوده، در محاسبه آنلاین نیز همان مبلغ نهایی بدست آمده است.

محاسبه آنلاین پایه سنوات 1403

نحوه محاسبه پایه سنوات تجمیعی 1403 به صورت آنلاین

در سایت کارتابان، این امکان فراهم شده است که محاسبات پایه سنوات تجمیعی سال ۱۴۰۳ به صورت آنلاین و سریع انجام شود. کافیست با مراجعه به بخش محاسبات سایت، اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و از نتایج دقیق و مطمئن بهره‌مند شد. این ابزار به کاربر کمک می‌کند تا بدون دغدغه، محاسبات پایه سنوات خود را با توجه به آخرین تغییرات انجام دهد.

برای محاسبه آنلاین پایه سنوات سال 1403 با مراجعه به لینک محاسبه آنلاین پایه سنوات سال 1403 ابتدا گزینه پایه سنوات 1403 را انتخاب کرده سپس در فیلد سال استخدام، سال استخدام کاربر را انتخاب میکنیم. فیلد مزد ثابت روزانه با توجه به مزد ثابت سال 1403 تعیین شده است.

تعیین سالروز استخدام در محاسبه آنلاین پایه سنوات

برای محاسبه پایه سنوات یک نکته مهم وجود دارد. پایه سنوات هر سال در سالروز استخدام کارگر اعمال شده و پرداخت می شود. در صورتیکه سالروز استخدام کارگر فرا نرسیده باشد تیک داخل فرم را فعال میکنیم. در این صورت مبلغ 70،000 ریال از پایه سنوات تجمیعی کم خواهد شد.

محاسبه آنلاین پایه سنوات سال 1403

تاثیر سال و ماه استخدام در محاسبه آنلاین پایه سنوات 1403

در محاسبه پایه سنوات به این نکته باید توجه کرد که سال و ماه استخدام در مبلغ پایه سنوات تاثیر دارد به این صورت که اولا سال استخدام باید بیشتر از یک سال بوده و هر چقدر سابقه کار کارگر بیشتر باشد مبلغ پایه سنوات نیز بیشتر خواهد بود.

تاثیر ماه استخدام در پایه سنوات به این صورت است که اگر ماه استخدام کارگر فرا نرسیده باشد، مبلغ 70,000 ریال، از مبلغ به دست آمده در جدول بالا، کم خواهد شد.

در محاسبه آنلاین همانطور که در مثال های قبل نیز به آن اشاره شد اگر ماه استخدام کارگر فرا نرسیده باشد در این شرایط باید تیک مربوط به سالروز استخدام فعال شود.

قوانین و مقررات محاسبه پایه سنوات

پایه سنوات چیست؟

پایه سنوات، یکی از موارد مرتبط با حقوق و دستمزد کارگران است و به صورت ماهیانه به کارگرانی که سابقه بیش از یکسال در یک کارگاه دارند پرداخت می‌شود.

پایه سنوات برای ایجاد انگیزه در کارگران با سابقه و ایجاد ارزش برای تجارب کاری در نظر گرفته شده است. پایه سنوات جزو مزد هست و شامل افزایشات مزدی سالانه شده و در محاسبه مواردی مانند اضافه کاری، شب کاری، نوبت کاری، جمعه کاری، ماموریت، عیدی و پاداش و سنوات تاثیر دارد.

پایه سنوات به چه کسانی تعلق می گیرد؟

به تمام کارگرانی که بیش از یک سال سابقه کار دارند تعلق میگیرد. هر چه سابقه بیشتر باشد مبلغ پایه سنوات بیشتر می‌شود. هم برای کارگران طبقه بندی و هم برای فاقد طبقه بندی تعلق می گیرد.

پایه سنوات کارگران از چه سالی باید محاسبه شود؟

کارگرانی که از سال 91/01/01 به بعد استخدام شده باشند پایه سنوات از سال دوم اشتغال کارگر محاسبه می‌شود. در صورتی که کارگر یکسال در یک کارگاه مشغول به کار باشد از سال دوم کارکرد او، پایه سنوات محاسبه خواهد شد.

کارگرانی که قبل از سال 91 استخدام شده باشند بستگی به نوع قرارداد، تسویه حساب و اتمام قرادادها دارد.

آیا محاسبه آنلاین پایه سنوات 1403 قانونی است؟

در برنامه نویسی محاسبه آنلاین پایه سنوات از تمام بخشنامه های مزد مصوب شورای عالی کار استفاده شده است. پایه سنوات هر سال و همچنین میزان درصد افزایش پایه سنوات نیز از روی بخشنامه های مزد در سیستم وارده شده است. بنابراین عدد نمایش داده شده مطابق با آخرین مقررات و قوانین کار است.

نرم افزار حقوق و دستمزد، قرارداد کار و فرم تسویه حساب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *