پیش‌بینی افزایش حق مسکن کارگران در نیمه دوم سال

پیش‌بینی تغییرات حق مسکن کارگران

به گزارش کارتابان و به نقل از خبرگزاری ایسنا، فتح‌الله بیات درباره احتمال افزایش دوباره مبلغ حق مسکن در شورای عالی کار اظهار داشت: تشکیل جلسه شورای عالی کار برای بررسی افزایش کمک هزینه مسکن، به درخواست برخی تشکل‌های کارگری و نمایندگان کارگران صورت گرفته است. این موضوع به منظور تقویت قدرت خرید خانوارهای کارگری مطرح شده است.

وی در بیان جزئیات این درخواست، گفت: با توجه به اینکه در نیمه دوم سال، حقوق و دستمزد کارگران ترمیم نشده و افزایش دستمزدی که گروه کارگری انتظار داشت، در شورای عالی کار تحقق نیافته، بحث افزایش مجدد حق مسکن به میان آمده است. مبلغ ۹۰۰ هزار تومان نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای اجاره مسکن خانوارهای کارگری باشد.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با اشاره به اینکه حق مسکن، تنها یک راهکار موقتی است و مبلغ کنونی آن نمی‌تواند کمکی به تأمین اجاره بهای کارگران کند، گفت: یکی از مسائل اساسی که در زندگی روزمره کارگران با درآمد کم نقش مهمی دارد، موضوع مسکن و هزینه‌های اجاره است. بنابراین، اگر تشکل‌های کارگری خواهان برگزاری جلسه شورای عالی کار و افزایش مجدد حق مسکن هستند، به این دلیل است که در مقابل کرایه‌های ۵ تا ۸ میلیون تومانی، حق مسکن ۹۰۰ هزار تومانی یا یک میلیون تومانی قادر به حل مشکلات کارگران نیست.

سخنگوی کارگران گفت: با در نظر گرفتن اینکه کارفرمایان در شورای عالی کار تمایلی به پذیرش افزایش مجدد حقوق و دستمزد ندارند، گروه کارگری در تلاش است تا موارد دیگری مانند حق مسکن و بن خواربار را مورد بازنگری قرار دهد. هدف از این اقدام، تقویت مزایای جانبی مزد و کمک به پوشش بخشی از هزینه‌های زندگی کارگران در میانه سال است.

نرم افزار حقوق و دستمزد، قرارداد کار و فرم تسویه حساب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *