سلام
در موضوع اخراج سابقه کار موثر نیست بلکه طبق ماده 27 قانون کار، در صورتی که کارگر در وظایف محوله قصور ورزد و یا آیین نامه های انضباطی کارگاه را نقض نماید می تواند دلیل اخراج باشد.
در صورتی که کارگاه دارای کمیته انضباطی باشد تخلف کارگر باید در کمیته انضباطی مطرح شده و طبق آیین نامه انضباطی با وی برخورد شود. اگر کمیته رای به اخراج کارگر بدهد امضای نماینده کارگران در کمیته انضباطی الزامی است.
در هر حال اگر کارگر اخراج شود می تواند در اداره کار به اخراج خود معترض شده و در نهایت نظر اداره کار در موجه و غیرموجه بودن اخراج نافذ خواهد بود. اگر اداره کار اخراج را غیرموجه تشخیص دهد رای بازگشت به کار صادر می کند.
اگر اداره کار اخراج را موجه بداند سنوات (مزایای پایان کار) با ماخذ یک ماه آخرین حقوق به ازای هر سال کارکرد پرداخت می شود
اگر وفق ماده 165 قانون کار اداره کار اخراج کارگر را غیرموجه تشخیص داده و رای بازگشت به کار صادر کند طبق تبصره همان ماده اگر کارگر نخواهد به واحد مزبور بازگردد کارفرما مکلف است سنوات (مزایای پایانکار) کارگر را نه نسبت هر سال کار 45 روز آخرین مزد پرداخت کند.