دستورالعمل شماره 39 روابط کار(انتخاب اعضای هیات تشخیص و حل اختلاف)

متن نامه ابلاغ دستورالعمل شماره ۳۹ روابط کار

 مدیران کل محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها

سلام علیکم

به موجب تبصره ماده( ۸) آیین نامه انتخاب اعضای هیات‌های تشخیص و تبصره ماده( ۷) آیین نامه انتخاب اعضای هیات‌های حل اختلاف مصوب ۱۳۸۷/9/2مقام عالی وزارت، ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها، اداره کل روابط کار و جبران خدمت، موسسه کار و تامین اجتماعی، اداره کل توسعه منابع انسانی و تشکل های کارگری و کارفرمایی مربوط مکلف اند به شرح ذیل با همکاری لازم مفاد این دستورالعمل را اجرا نمایند.

ماده ۱- گذراندن دروس قرارداد کار، شرایط کار و آیین دادرسی کار برای عضویت در مراجع حل اختلاف کار لازم و ضروری می باشد.

ماده ۲- هر یک از اعضای مراجع حل اختلاف کار باید حداقل ۴۸ ساعت از دوره های آموزشی تعیین شده را بگذرانند.

ماده ۳- صدور اعتبارنامه برای اعضای مراجع حل اختلاف کار منوط به گذراندن دوره های آموزشی و دریافت گواهینامه مرتبط می باشد.

ماده ۴- اجرای برنامه های آموزشی در هر استان برای نمایندگان وزارت متبوع  توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آن استان و با همکاری اداره کل روابط کار و جبران خدمت، اداره کل توسعه منابع انسانی موسسه کار و تامین اجتماعی صورت خواهد گرفت.

ماده ۵- اجرای دوره های آموزشی در هر استان برای نمایندگان کارگران و کارفرمایان با همکاری اداره کل روابط کار و جبران خدمت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آن استان، تشکل های کارگری و کارفرمایی موسسه کار و تامین  اجتماعی صورت خواهد گرفت.

ماده ۶- هر یک از نمایندگان فرماندار یا دادگستری محلی ‌توانند در دوره های آموزشی مربوط به نمایندگان وزارت متبوع  شرکت نمایند؛ در صورت تمایل آن اعضا ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید ترتیبی اتخاذ نمایند که این نمایندگان نیز بتوانند در دوره های مربوط شرکت نمایند. این نمایندگان از آزمون معاف بوده و صدور اعتبارنامه آنها نیز منوط به شرکت در دوره های آموزشی نمی باشد.

ماده ۷- هر یک از دوره های آموزشی دارای آزمون بوده و اعضای مراجع حل اختلاف کار باید حد نصاب ۶۰ از از ۱۰۰ یا ۱۲ از  ۲۰ را چسب نمایند.

ماده ۸- ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها مکلف اند برای هر یک از اعضای مراجع حل اختلاف کار شناسنامه آموزشی مشتمل بر دوره های آموزشی گذرانده شده دوره‌های آموزشی مذکور که باید گذرانده شود، تشکیل دهند.

ماده ۹- از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل، دستورالعمل شماره ۲۳ ملغی می باشد.

تصاویر نامه ابلاغ دستورالعمل شماره 39 روابط کار

دستورالعمل شماره 39 روابط کار - صفحه 1
دستورالعمل شماره 39 روابط کار(انتخاب اعضای هیات تشخیص و حل اختلاف) – صفحه 1

دانلود فایل PDF دستورالعمل شماره 39 روابط کار

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. با سلام و وقت بخیر نماینده کارفرمایان هستم جهت ثبت نام در دوره آنلاین مراجع حل اختلاف دستوالعمل ۳۹ از کدام آدرس اقدام نماییم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تسویه حساب کارکنان
فیش حقوقی بساز
قرارداد کار ببند
مشاوره بگیر