نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
page
dwqa-question
dwqa-answer
e-landing-page
wpforms

پیدا کردن نیروی کار دغدغه اصلی کارفرمایان

دغدغه اصلی کارفرمایان
دغدغه اصلی کارفرمایان

نمایشگاه کار و هدایت شغلی با موضوع آشنایی با موقعیت‌های شغلی و ارتباط جامعه دانشگاهی به بازار کار ایران از 8 خرداد لغایت 10 خرداد ماه میزبان دانشجویان و کارآفرینان و کارجویان بود.

نمایشگاه کار و هدایت شغلی که 8 خرداد در دانشکده فنی دانشگاه تهران افتتاح شد تا امروز 10 خرداد ماه میزبان و پذیرای دانشجویان، کارجویان و فارغ التحصیلان جهت کاریابی، مشاوره شغلی و استخدام در شرکت‌های معتبر بود.

این بستر برای کارجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه فراهم است تا هم به صورت مجازی و هم به صورت آنلاین از بخش‌های مختلف نمایشگاه و شرکت‌ها بازدید کنند و از موقعیت‌ها و فرصت‌های شغلی آنها باخبر شوند.

ناصر سلطانی-رئیس دانشکده فنی دانشگاه تهران، در آیین افتتاح نمایشگاه کار و هدایت شغلی اظهار کرد: بیماری کرونا در دو سال گذشته ضررهای زیادی به دانشجویان وارد کرد که امیدواریم در آینده این کاستی‌ها را برای دانشجویان و جوانان کشور برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: وظیفه ما در دانشگاه تهران و دانشکده‌گان فنی، کیفی سازی آموزشی و اشتغال آفرینی است. الان در دانشکدگان فنی دانشگاه تهران حدود 10 هزار دانشجو ثبت نام می‌کنند و 5000 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند و بیش از 450 هیات دارد و دارای یک موقعیت استثنایی در دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش کشور به حساب می‌آید.

در شرایطی که سال قبل تعداد دانشجویان و هیات علمی این تعداد نبود و بیشتر بحث آموزش و تا حد محدودی پژوهش بود ولی امروز وجود 5000 دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی و نزدیک 450 هیات علمی کم نیست.

سلطانی در عین حال به ارتباط و پیوند بین صنعت و دانشگاه اشاره کرد و گفت: امیدواریم بخش صنعت از پتانسیلی که در دانشگاه ها ایجاد شده به نحو احسن بهره برداری کند. راه حل، مسائل و مشکلات در دانشگاه های ایران است و باید از فرصت ایجاد شده و پتانسیلی که در دانشگاه ها فراهم شده به شکل خوبی در جهت هدایت دانشجویان بهره برداری شود.

در ادامه برگزاری نمایشگاه کار و هدایت شغلی آسیه حاتمی- مدیرعامل یک وب سایت و موسسه بین المللی کاریابی استخدام ابراز امیدواری کرد: برگزاری این نمایشگاه در شناسایی و آشنایی دانشجویان با فرصت های شغلی موثر باشد.

وی از راه اندازی سامانه اختصاصی برای جذب کارآموزان در دانشکدگان فنی دانشگاه تهران خبر داد و گفت: سامانه اشتغال شروع به کار کرده و از چند هفته قبل شرکت‌ها فرصت های شغلی خود را در این سایت بارگذاری کرده‌اند. دانشکده در حال حاضر برای استفاده بهتر دانشجویان سیستم را به صورت رایگان در اختیار آن ها قرار داده است.

حاتمی ادامه داد: کشور ما از لحاظ داشتن معادن و ذخایر، غنی است و با داشتن 80 میلیون نفر جمعیت از حیث منابع انسانی ثروتمند است ولی با وجود رتبه های بالایی که به لحاظ علمی و دانشگاهی داریم و ثروتمند بودن کشور، درگیر بحران نیروی انسانی هستیم.

وی تصریح کرد: در کنار خبرهایی که در حوزه بیکاری وجود دارد، می‌بینیم که شرکت‌ها و کارفرمایان به سختی می‌توانند نیروی کار مورد نیاز خود را پیدا کنند. ما سیستم آموزشی، مواد اولیه و دانشگاه ها را داریم ولی فاقد نیروی کار ماهر هستیم اما چه عاملی باعث می‌شود که دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی به راحتی جذب صنعت شوند؟ یکی از دلایل آن فاصله بین دانشگاه و صنعت است لذا اعتقاد داریم راهکار توسعه کشور در ارتباط تنگاتنگ بین دانشگاه و صنعت است.

مدیرعامل این موسسه بین المللی کاریابی و استخدام تصریح کرد:نمایشگاه کار و هر آنچه در طی سه سال گذشته دانشکدگان فنی دانشگاه تهران بانی آن بوده، فرآیند‌هایی برای اشتغال پذیری دانشجویان بوده است. با درگیر کردن دانشجویان با چالشهای واقعی صنعت، تورهای شرکتی و گسترش فرآیند کارآموزی می‌توان امیدوار بود که فرزندان ما پس از فارغ التحصیلی جذب صنعت شوند. خوشبختانه دانشکده فنی دانشگاه تهران ارتباط با صنعت را سیستماتیک کرد و لذا نمایشگاه کار بهانه‌ای است که این ارتباط را نزدیک‌تر کنیم و فرصت‌های شغلی را در دسترس دانشجویان قرار بدهیم.

طبق گفته حاتمی، ارزشمندترین شرکت‌ها، شرکت‌هایی هستند که به دانشجویان فرصت کارآموزی می‌دهند و باید به هر طریقی این فرصت را فراهم کرد تا دانشجویان بتوانند مهارت بیاموزند و دانش انجام دادن یک کار را در شرکت کسب کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌هایی که خود را مسئول و مامور اشتغال دانشجویان بدانند کم است، گفت: به همین علت برگزاری نمایشگاه کار و هدایت شغلی در دانشکدگان فنی دانشگاه تهران برنامه ریزی شد تا روند کارآموزی و آشنایی شغلی برای دانشجویان فراهم و هموار شود.

وی در پایان سخنان خود آشنایی با فرآیند پیداکردن کار و کاریابی، رزومه سازی  و مصاحبه شغلی را از جمله برنامه های پیش بینی شده در حاشیه نمایشگاه کار و هدایت شغلی عنوان کرد.

در این دوره از نمایشگاه کار، دانشجویان و کارجویان این فرصت را دارند تا با کلیه مراحل استخدام آشنا شوند و از نزدیک با مسئولین شرکت ها ملاقات کنند، همچنین رویدادهای راهنمای مسیر شغلی نیز جهت تسهیل فرآیند انتخب حوزه کاری و مسیر رشد حرفه ای برگزار می‌شود که شرکت کنندگان می‌توانند از محتوای این رویدادهای بهره ببرند. در کنار این‌ها، شرکت کنندگان با تمام مراحل لازم جهت اشتغال پذیری از رزومه نویسی تا انجام مصاحبه‌های کاری آشنا می‌شوند و شناخت کامل تری از بازار کار پیدا خواهند کرد.


مطالب مرتبط زیر را نیز بخوانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تسویه حساب کارکنان
فیش حقوقی بساز
قرارداد کار تنظیم کن
مشاوره بگیر
چگونه خیلی راحت ریز حقوق و مزایای 1402 خود یا کارکنان خود را دقیق محاسبه کنید؟
برای دریافت آنلاین و فوری فیش حقوقی 1402 قانون کار
پایه سنوات تجمیعی، مزد شغل، حق مسکن، بن کارگری، حق اولاد، اضافه کاری، شب کاری، نوبت کاری، جمع کاری، ماموریت، حق بیمه، مالیات حقوق...
طبق آخرین مقررات و همه در یک برگه PDF قابل چاپ به شکل فیش حقوقی (رایگان و حرفه‌ای)