معافیت کارفرمایان از پرداخت حق بیمه کارکنان معلول

وجیهه محمدی، مدیرکل بهزیستی استان البرز، با اشاره به فعالیت‌های بهزیستی در حوزه اشتغال و توانمند‌سازی گفت: این خدمات شامل وام و تسهیلات و خدمات خوداشتغالی، حق بیمه سهم خویش‌فرما و سرمایه کار بلاعوض ویژه زنان سرپرست خانوار و کمک هزینه مهارت آموزی می‌باشد. 

وی اضافه کرد: در بخش اشتغال کارفرمایی نیز پرداخت تسهیلات به کارفرما در ازای بکارگیری افراد تحت پوشش سازمان، یکی دیگر از خدمات می‌باشد و پرداخت یارانه دستمزد بسته به شدت معلولیت 30، 40 و یا 50 درصد دستمزد یک ماه به کارفرما پرداخت می‌شود. 

مدیرکل بهزیستی استان البرز ادامه داد: پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به میزان 20 درصد و معافیت مالیاتی ماده 24 ویژه افراد دارای معلولیتی که به استخدام یک کارفرما درآمده‌اند و از وی حقوق و دستمزد و حق بیمه دریافت می‌نمایند، ارائه داده می‌شود. 

وجیهه محمدی فلاح در خصوص ارائه مشوق‌های کارفرمایی توسط بهزیستی استان البرز گفت: در گذشته به تعداد 612 نفر از مددجویان تحت پوشش واجد شرایط به مبلغ 56 میلیارد ریال هزینه بیمه‌های خویش فرما، کارفرما و ارتقا کارایی معلولین و نیازمندان پرداخت شده است.  

وی در پایان بیان نمود: دریافت مصوبه نهایی تایید اساسنامه صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی از جمله اقدام‌های سازمان بهزیستی کشور می‌باشد که در کمیسیون‌های اصلی و فرعی دولت به تصویب رسیده و در حال گذراندن مراحل نهایی است تا این سازمان صندوق افراد دارای معلولیت را هم در سال جاری راه اندازی کند.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *