آیا با ۱۳ سال سابقه بیمه و ۵۰ سال سن می‌توان بازنشسته شد؟

-3

سلام،

با توجه به اینکه من ۵۰ سال سن دارم و دارای ۱۳ سال سابقه بیمه مستمر، ۳ سال سابقه بیمه‌ای پراکنده و متناوب، و ۲ سال خدمت نظام وظیفه دارم، آیا شرایط بازنشستگی برای من فراهم است؟

عمران سلیمانی (1 سال پیش)
16 پاسخ 4963 بازدید
3

سلام،

شرایط بازنشستگی تأمین اجتماعی برای مردان به شرح زیر است:

الف) حداقل ۳۰ سال سابقه کار و ۵۰ سال سن

ب) ۲۰ سال سابقه کار و ۶۰ سال سن

ج) ۱۰ سال سابقه کار و ۶۰ سال سن با حقوق کمتر

با توجه به سابقه کاری که ذکر کردید، هنوز سابقه شما به حد نصاب لازم برای بازنشستگی نرسیده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بازنشستگی، بر روی لینک زیر کلیک کنید:

نحوه بازنشستگی تامین اجتماعی و بهترین زمان برای بازنشستگی.

مریم مهدوی (1 سال پیش)
پاسخ
1

من در اطلاعاتم اختلاف سن داشتم که اکنون آن را اصلاح کرده‌ام. می‌خواهم بررسی کنم که آیا با سن جدید، شرایط بازنشستگی را دارم و آیا تأمین اجتماعی این اصلاح را می‌پذیرد؟ لطفاً راهنمایی بفرمایید.

اسدالله خدایی (1 سال پیش)
پاسخ
-1

اگر تغییر سن در مدت بیمه پردازی اتفاق افتاده باشد، سنی که در اسناد سجلی در شروع بازنشستگی ثبت شده ملاک خواهد بود نه سن جدید.

کارشناس تامین اجتماعی 1 (1 سال پیش)
پاسخ
-3

سلام

آیا با ۱۳ سال و نیم سابقه و سن ۵۵ سال می‌توانم خودم را بازنشسته کنم؟

اصغر زمردی محمودکیانی (10 ماه پیش)
پاسخ
1

در قانون جدید بازنشستگی شرایط بازنشستگی مردان در 60 سالگی داشتن حداقل 15 سال سابقه بیمه است. مردانی که سن بین 50 تا 60 سال دارند حداقل باید 30 سابقه بیمه پردازی (به علاوه سوابق اضافه که طبق قانون جدید اضافه می شود) داشته باشند تا بتوانند بازنشسته شوند.

در مقررات فعلی امکان بازنشستگی با 13 سال سابقه و 55 سال سن برای مردان وجود ندارد. زنان با سن 55 سال و بیشتر می توانند حق بیمه کسر از 15 سال را یک جا واریز کرده و با مستمری به نسبت سوابق بیمه بازنشسته شوند.

کارشناس تامین اجتماعی (10 ماه پیش)
پاسخ
3

سلام
من ۱۵ سال سابقه بیمه قالی‌بافی دارم. آیا به سابقه‌ی قالی‌بافی سختی کار تعلق می‌گیرد؟

شهناز امینی تهرانی (7 ماه پیش)
پاسخ
2

آیا با۱۳سال بیمه قالیبافی سختی کار تعلق می‌گیرد؟

مریم نامدار (7 ماه پیش)
2

سلام

من چهارده سال سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم. مدتی در شغل رفتگری و مدتی نیز در بخش بارگیرخانه کارخانه گچ کار کرده‌ام. اکنون چند سال است که شغل آزاد دارم و هیچ بیمه‌ای برایم رد نمی‌شود. با توجه به اینکه ۵۰ سال سن دارم، برای رسیدن به شرایط بازنشستگی چه اقدامی لازم است؟

براتعلی فسنقری (6 ماه پیش)
0

سلام

 باید تا زمان رسیدن به شرایط بازنشستگی واریز بیمه ادامه یابد. جهت مطالعه ادامه پاسخ سوال خود وارد لینک زیر شوید:

شرایط بازنشستگی در سن زیر 50 سال و بالای 50 سال چگونه است؟ (طبق قانون جدید)

کارشناس روابط کار (5 ماه پیش)
2

پرسش مشابهی پیش‌تر مطرح شده و پاسخ شما در آن به‌طور کامل ارائه گردیده است. لطفاً از طریق لینک زیر پاسخ مربوطه را مطالعه فرمایید:
آیا سر شیفت‌ها مشمول سختی کار هستند؟

چگونه بفهمیم سختی کار داریم؟

کارشناس روابط کار (7 ماه پیش)
پاسخ
1

آیا با ۱۳ سال سابقه بیمه مداوم و سن ۴۰ سال، امکان بازنشستگی برای زنان وجود دارد؟

زهره کریمی (6 ماه پیش)
پاسخ
1

سلام

پرسش مشابهی پیش‌تر مطرح شده و پاسخ سوال شما در آن به‌طور کامل ارائه گردیده است. لطفاً از طریق لینک زیر پاسخ مربوطه را مطالعه فرمایید:

شرایط بازنشستگی با سوابق ترکیبی سخت و زیان آور و عادی (سن زیر 50 سال و بالای 50 سال طبق قانون جدید)

کارشناس روابط کار (6 ماه پیش)
1

من ۱۳ سال سابقه پرداخت بیمه به صورت شغل آزاد دارم. آیا می‌توانم بازنشسته شوم؟

رقیه پناهپورگله بان (4 ماه پیش)
پاسخ
0

سلام

حداقل شرط سنی برای بازنشستگی با 13 سال سابق در بانوان، 55 سال می‌باشد.

کارشناس روابط کار (3 ماه پیش)
0

۶۰ سال تمام دارم و ۱۳ سال و نیم سابقه بیمه دارم. آیا می‌توانم بازنشسته شوم؟

علی نورعلی (1 ماه پیش)
پاسخ
0

سلام

پرسش مشابهی پیش‌تر مطرح شده و پاسخ سوال شما در آن به‌طور کامل ارائه گردیده است. لطفاً از طریق لینک زیر پاسخ مربوطه را مطالعه فرمایید: 

شرایط بازنشستگی با سخت و زیان آور و بیمه عادی در سن زیر 50 سال و بالای 50 سال چگونه است؟ (طبق قانون جدید)

کارشناس روابط کار (1 هفته پیش)
پاسخ، دیدگاه یا تجربه خود را درباره این پرسش ثبت کنید تا دیگران نیز از آن بهره‌مند شوند