سخت و زیان آور آتش نشانان

تصویب مزایای سخت و زیان آور آتش نشانان

سخت و زیان آور آتش نشانان موضوع ماده 76 قانون تامین اجتماعی در خصوص بازنشستگی پیش از موعد و به عبارتی بازنشستگی در کارهای سخت و زیان آورد است. آتش نشانان جزو مستخدمین شهرداری ها هستند و برخی آتش نشانان دارای بیمه تامین اجتماعی و مشمول قانون کار هستند. برخی آتش نشانان دارای بیمه تامین اجتماعی بوده ولی مشمول قانون کار نیستند.

آتش نشانان مشمول قانون کار برای بهره مندی از شرایط بازنشستگی کارهای سخت و زیان آور از طریق کمیته های بررسی و تطبیق مشاغل سخت و زیان آور درخواست خود را مطرح نمایند. پس از تایید درخواست آن ها در کمیته مزبور رای کمیته سخت و زیان آور به تامین اجتماعی ارجاع و سابقه کار آتش نشان با تایید کمیته جزو سابقه کار سخت و زیان آور شناخته می شود.

سپس سازمان تامین اجتماعی در صورت وجود شرایط بازنشستگی آتش نشان (یا هر متقاضی دیگر) طبق آیین نامه کارهای سخت و زیان آور به میزان 4% مازاد حق بیمه را به صورت یکجا از کارفرما مطالبه و دریافت می نماید.

آتش نشانان غیر مشمول قانون کار نمی توانند از طریق طرح درخواست در کمیته های سخت و زیان آور نسبت به بازنشستگی در کارهای سخت و زیان آور اقدام نمایند. چرا که این کمیته و قوانین مربوطه مربوطه به مشمولین قانون کار است.

بهره مندی آتش نشانان غیر مشمول قانون کار از مزایای بازنشستگی کارهای سخت و زیان آور

موضوع مزایای بازنشستگی سخت و زیان آور آتش نشانان غیر مشمول قانون کار در پاسخ به استفساریه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته شد. نمایندگان مجلس با اکثریت آرا برخورداری آتش نشانان عملیاتی از مزایای مشاغل سخت و زیان آور  را تصویب کردند. شهرداری ها مکلف شدند ۴ درصد مابه‌التفاوت حق بیمه متصدیان مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی را به سازمان تامین اجتماعی واریز نمایند.

الف: مصوبه مجلس برای مزایای سخت و زیان آور آتش نشانان عملیاتی غیر مشمول قانون کار در 1396/11/10:

بر اساس این مصوبه متصدیان مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی که بیمه شده تامین اجتماعی و دارای روابط استخدامی غیرمشمول قانون کار با کارفرمایان خود می باشند، از نظر شرح، محل، نوع و نحوه انجام کار و همچنین ماهیت سخت و زیان آور بودن شغل با مشمولین قانون کار، مشابه و یکسان در نظر گرفته می شوند.

ب: استفساریه مزایای سخت و زیان آور آتش نشانان عملیاتی غیر مشمول قانون کار در 1397/02/04:

آیا متصدیان مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی که بیمه شده تامین اجتماعی و دارای روابط استخدامی غیرمشمول قانون کار با کارفرمایان خود می باشند؟ و از نظر شرح، محل، نوع و نحوه انجام کار و همچنین ماهیت سخت و زیان آور بودن شغل با مشمولین قانون کار، مشابه و یکسان هستند؟ و کارفریان آنها (شهرداری‌ها) به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز اجرای این قانون براساس اجزای ۴ و ۶ بند ب همین تبصره، مکلف به پرداخت چهار درصد مابه التفاوت حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور به سازمان تامین اجتماعی می باشند. همانند مشمولان قانون کار، مشمول عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور مقرر در بند الف تبصره دو ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی اصلاحیه مصوبه ۱۴/ ۷/ ۱۳۸۰ و اصلاحات بعدی آن بوده و نیز از مزایای قانونی مشاغل سخت و زیان‌آور برخوردار می‌شوند یا خیر؟

در پاسخ این استفساریه آمده است که بلی، مشمول عنوان مشاغل سخت و زیان‌اور مقرر در بند الف تبصره دو ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی اصلاحی مصوبه ۱۴/ ۷/ ۱۳۸۰ و اصلاحات بعدی آن بوده و نیز از مزایای قانونی مشاغل سخت و زیان‌آور برخوردار می‌شوند.

قانون تفسیر بند (الف) تبصره (۲) ماده (۷۶) قانون تأمین اجتماعی اصلاحی مصوب ۱۳۸۰/۷/۱۴

قانون تفسیر بند (الف) تبصره (۲) ماده (۷۶) قانون تأمین اجتماعی اصلاحی مصوب ۱۳۸۰/۷/۱۴

شماره۳۱۵/۱۳۶۳۳-۱۳۹۷/۲/۲۵

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (۱۲۳) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون تفسیر بند (الف) تبصره (۲) ماده (۷۶) قانون تأمین اجتماعی اصلاحی مصوب ۱۳۸۰/۷/۱۴ که با عنوان طرح یک فوریتی استفساریه تبصره (۲) ماده (۷۶) قانون تأمین اجتماعی اصلاحی مصوب ۱۳۸۰/۷/۱۴ به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده بود، با تصویب در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ ۱۳۹۷/۲/۴ و تأیید شورای محترم نگهبان، به پیوست ابلاغ می گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

شماره۲۱۶۱۶-۱۳۹۷/۲/۲۹

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به پیوست «قانون تفسیر بند (الف) تبصره (۲) ماده (۷۶) قانون تأمین اجتماعی اصلاحی مصوب ۱۳۸۰/۷/۱۴» که در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ چهارم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و هفت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۳۹۷/۲/۱۹ به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره ۳۱۵/۱۳۶۳۳ مورخ ۱۳۹۷/۲/۲۵ مجلس شورای اسلامی واصل گردیده، جهت اجرا ابلاغ می گردد.

رئیس جمهور ـ حسن روحانی

قانون تفسیر بند (الف) تبصره (۲) ماده (۷۶) قانون تأمین اجتماعی اصلاحی مصوب ۱۳۸۰/۷/۱۴

موضوع استفساریه:

آیا متصدیان مشاغل عملیاتی آتش نشانی که بیمه شده تأمین اجتماعی و دارای روابط استخدامی غیرمشمول قانون کار با کارفرمایان خود می باشند و از نظر شرح، محل، نوع و نحوه انجام کار و همچنین ماهیت سخت و زیان آور بودن شغل با مشمولان قانون کار، مشابه و یکسان هستند و کارفرمایان آنها (شهرداری ها) به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز اجرای این قانون براساس اجزای (۴) و (۶) بند (ب) همین تبصره، مکلف به پرداخت چهاردرصد (۴%) مابه التفاوت حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور به سازمان تأمین اجتماعی می باشند، همانند مشمولان قانون کار، مشمول عنوان مشاغل سخت و زیان آور مقرر در بند (الف) تبصره (۲) ماده (۷۶) قانون تأمین اجتماعی اصلاحی مصوب ۱۳۸۰/۷/۱۴ و اصلاحات بعدی آن بوده و نیز از مزایای قانونی مشاغل سخت و زیان آور برخوردار می شوند یا خیر؟

پاسخ:

بلی، همانند مشمولان قانون کار مشمول عنوان مشاغل سخت و زیان آور مقرر در بند (الف) تبصره (۲) ماده (۷۶) قانون تأمین اجتماعی اصلاحی مصوب ۱۳۸۰/۷/۱۴ و اصلاحات بعدی آن بوده و نیز از مزایای قانونی مشاغل سخت و زیان آور برخوردار می شوند.

تفسیر فوق در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ چهارم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و هفت مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۱۳۹۷/۲/۱۹ به تأیید شورای نگهبان رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

درجه سخت و زیان آور مشاغل آتش نشانی غیر قانون کار

شماره۱۲۵۱۴/ت۵۷۸۴۷ هـ ۱۴۰۰/۲/۷ تصویب نامه در خصوص تعیین مشاغل سخت و زیان آور سازمان/ واحدهای آتش­نشانی و خدمات ایمنی شهرداری های کشور وزارت کشور ـ سازمان اداری و استخدامی کشور هیأت وزیران در جلسه ۱۴۰۰/۲/۵ به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و به استناد ماده (۸۴) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای بند (۵) آیین نامه اجرایی قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی و معلولین عادی و شاغلین مشاغل سخت و زیان آور موضوع تصویب نامه شماره ۴۵۶۶۴/ت۶۵۲ مورخ ۱۳۶۸/۵/۳۰ تصویب کرد: ۱ـ مشاغل سخت و زیان آور سازمان/ واحدهای آتش­نشانی و خدمات ایمنی شهرداری های کشور و درجه سخت و زیان آور بودن این مشاغل به شرح جدول زیر تعیین می شود:

عنوان مشاغلدرجه سختی و زیان آور
آتش نشان3
آتش نشان (راننده)3
معاون نوبت کاری (شیفت)3
فرمانده نوبت کاری (شیفت)3
رئیس ایستگاه3
مدیر عملیاتی منطقه3
رئیس مرکز ستاد عملیاتی3
معاون عملیات3
درجه سخت و زیان آور آتش نشان غیر قانون کار

۲ـ مشمولین قانون کار، تابع مقررات مربوط به خود هستند.

شرایط بازنشستگی کارهای سخت و زیان آور مشمولان قانون کار

شرایط بازنشستگی در قانون تامین اجتماعی برای مردان و زنان متفاوت است. این قانون برای تمام مشاغل و بیمه شدگان تامین اجتماعی ثابت است. در شرایط بازنشستگی پیش از موعد برای بیمه شدگان آن چیزی که فرق دارد این است که سابقه کار با ضریب بیشتر از یک محاسبه می شود. مثلا برای کارهای سخت و زیان آور هر سال سابقه یک و نیم سال محاسبه می شود بنابراین بیمه شده زودتر بازنشسته می شود. جدول شرایط بازنشستگی قانون تامین اجتماعی در زیر آورده شده است.

الف – شرایط بازنشستگی قانون تامین اجتماعی مردان

1- داشتن 50 سال سن و 30 سال سابقه.
2-داشتن 60 سال سن و 20 سال سابقه.
3-داشتن 35 سال سابقه پرداخت حق بیمه بدون شرط سنی.

شرایط بازنشستگی کارهای سخت و زیان آور برای مردان:

فرمول محاسبه سابقه کارهای سخت و زیان آور

سابقه بیمه برابر است با : ((سابقه کار سخت و زیان آور  ضرب در  یک و نیم) + سابقه کار عادی)

حال عدد به دست آمده را در قسمت الف جدول شرایط بازنشستگی تامین اجتماعی قرار داده و در صورت داشتن یکی از شرایط جدول بیمه شده می تواند بازنشسته شود.

ب – شرایط بازنشستگی قانون تامین اجتماعی زنان

1-داشتن 45 سال سن و 30 سال سابقه.
2-داشتن 55 سال سن و 20 سال سابقه.
3-داشتن 35 سال سابقه پرداخت حق بیمه بدون شرط سنی.
4- داشتن20 سال سابقه کار و 42 سال سن، با 20 روز حقوق بازنشسته می شوند.

شرایط بازنشستگی کارهای سخت و زیان آور برای زنان:

طرز محاسبه شرایط بازنشستگی کارهای سخت و زیان آور زنان نیز دقیقا شبیه مردان است.

سابقه بیمه برابر است با: ((سابقه کار سخت و زیان آور  ضرب در  یک و نیم) + سابقه کار عادی)

حال عدد به دست آمده را در قسمت ب جدول شرایط بازنشستگی تامین اجتماعی قرار داده و در صورت داشتن یکی از شرایط جدول بیمه شده می تواند بازنشسته شود.

درعین حال شرایط قبلی آئین نامه به قوت خود باقی است. افرادی که دارای 20 سال سابقه متوالی یا 25 سال سابقه متناوب در مشاغل سخت وزیان آور می باشند بدون شرط سنی می توانند تقاضای خود را ارائه نمایند.

نوشته های مشابه

79 دیدگاه

  1. سلام
    من حدود 19سال است که استخدام سازمان آتش‌نشانی شهر تهران هستم( پست آتشنشان در قسمت عملیات سازمان).. میخواستم بدونم با توجه به اینکه بیمه ما شهردای یا همون شرکت شهر سالم هست امکان استفاده از مزایای و بازنشستگی با سختی کار برای ما وجود داره؟ ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام
      تمام کارگران می توانند ادعای بهره مندی از بازنشستگی سخت و زیان آور خود را به کمیته استانی ارائه کنند. کمیته سخت و زیان آور در خصوص تایید و یا رد آن رای صادر می کند

  2. سلام پدر من ۳۵ سال کار کرد در سازمان آتش نشانی تهران
    جزو نیروهای عملیاتی بود سنوات بازنشستگی سالی چند ماه محاسبه باید بشه؟با توجه به سخت و زیان آور بودن کار

  3. با سلام
    من از سال ۸۳ بصورت پیمانکار، راننده سنگین آتش نشانی یک شرکت شدم.سال ۹۵ بصورت قرارداد موقت با شرکت شدیم و سمتم چند سال افسر آتش نشانی و چند سال کارشناس بهداشت، ایمنی و محیط زیست و مدتی مرکز پیام آتش نشانی رد کردند. الان هم باتوجه به سمت افسر بودنم واسم مأمور و راننده آتش نشان زدن
    در صورتی که همه سالها در آتش نشانی خدمت کردم.
    آیا برای بازنشستگی به مشکل برمیخورم؟
    واگر بخوام اضافه تر بایستم چه مزایا و معایبی داره.
    همه همکارام این دغدغه‌ها رو تو ذهنمون داریم
    سپاس از پاسخگویی شما

  4. سلام
    بنده 10 سال است در آتش نشانی مشغول هستم بعنوان نیروی شرکتی قراردادم با شرکت پسماند شهری سهامی خاص است و عنوان شغلیم در قرارداد کارگر ساده است در بدو استخدام در شهرداری یک عدد جارو به من داده شد و گفتند که باید پاکبان باشم بعد از 1سال بنا به کمبود نیرو به آتشنشانی مامور شدم و به عنوان راننده پایه یکم در آتش نشانی مشغول شدم آیا با شکایت به دیوان میتوانم از سختی شغل برای بازنشستگی در آینده استفاده کنم و با 20 سال سابقه در آتش نشانی بازنشسته شوم؟ ممنون

    1. سلام
      در صورتی که مشمول قانون کار باشید ابتدا باید درخواست سختی کار خود را به اداره کار ارائه کنید و در صورت عدم تایید در دیوان می توانید شکایت کنید.

  5. سلام
    بنده آتش نشان صنعتی هستم بیمه تامین اجتماعی عنوان شغلی زده آتش نشان درجه 2 آیا آتش‌نشان درجه 2 شامل سختی کار هست؟

    1. سلام
      صرف درجه عنوان شغلی تعیین کننده نیست. از لحاظ مقررات قانون کار و آتش نشان هایی که مشمول قانون کار هستند در صورتی که با عوامل سخت و زیان آور مواجهه بیش از حد مجاز داشته باشند می توانند از بازنشستگی سخت و زیان آور بهره مند شوند.
      مقاله زیر را هم مطالعه کنید
      چگونه بفهمیم سختی کار داریم؟

    1. سلام
      بنده از طریق استانداری به عنوان کارمند پیمانی و راننده پایه یکم در سازمان آتش نشانی مشغول به کار شدم و بعد ۱۵ سال خدمت در سازمان آتش نشانی، به دستور شهردار به مدت ۵ سال دیگر در سایر سازمانها شهرداری مشغول بودم . مثلا فضای سبز که در لیست ببمه سازمان فضای سبز نیز به عنوان راننده آتش نشان به تامین اجتماعی ارسال شده ، آیا این ۵ سال شامل سختی کار میشود؟

      1. سلام
        در مشمولین قانون کار شغل واقعی اشتغال مهم است و عنوان شغلی بیمه یکی از اماره ها برای اثبات شغل در زمان ادعایی است.

  6. سلام وقت بخیر
    دوستان بنده ۱۰ سال سابقه کار سخت و زیان‌آور دارم تو یک کارخانه صنعتی، اگه از اینجا بیام بیرون و بلافاصله به عنوان راننده پایه یک برم آتش نشانی در مجموع چقدر دیگه با سابقه پر کنم تا بازنشست بشم؟ با همون بیست سال بازنشست میشم یا چون شغلمو عوض کردم باید بیشتر کار کنم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام
      در صورتی اشتغال در مشاغل سخت و زیان آور متوالی باشد بازنشستگی با 20 سال سابقه بدون شرط سنی قابل درخواست است.

  7. سلام ، وقت بخیر
    بنده استخدام آتشنشانی در سال ۹۵ به صورت پیمانی و رسمی هستم( از طریق آزمون کشوری )
    سوالم این هست که در صورتی که در واحد اداری سازمان آتشنشانی کار کنم و در حکم کار گزینم اداری درج شود،
    آیا مشمول قانون سختی و زیان‌آور می‌شوم ؟

    1. سلام وقت بخیر
      بنده سال 94 بعنوان مامور آتش‌نشان استخدام پیمانی شدم و سال 99 بعنوان کارشناس ایمنی حکم کارگزینی زده شد ولی با این اوصاف هنوز تو پست عملیاتی کار می‌کنم خواستم بدونم به من سختی کار داده میشه یا نه چون می‌خوام بدونم اگر سختی کار بهم تعلق نمیگیره برم اداری سر پست خودم یا کلا پستم اگر امکانش باشه عوض کنم به همون مامور آتش نشان ممنون میشم راهنمایی کنید

    2. دقیقا منم حکمم مثل جنابعالی هست حکم از آتش نشان شد کارشناس آتش نشانی و خدمات ایمنی تا الانم سر شیفتم جنگ دعوا سر اداری رفتننه چون سختی کاری در کار نیست

  8. سلام خسته نباشیدبنده ازسال ۸۵ رسمی وزارت کشورشدم ازسال ۹۲ به آتش نشانی اومدم والان ۱۰ساله درآتش نشانیم اما حکمم راننده سبک است آیا سختی کاربه بنده تعلق می‌گیرد

    1. سلام
      طبق متن این پس مشاغل عملیاتی مشمول سخت و زیان آور شناخته شده اند. برای اینکه در آینده به مشکل نخورید پیگیری کنید تا عنوان شغلی با شغل واقعی یکسان باشد.

    2. شهردار به ما پول غذا نمیده میگه بخش نامه اداره کار یا مصوبه‌ هیات وزیران بیار. آیا بخش نامه‌ای هست؟ معرفی کنید

      1. در قانون کار پرداخت هزینه غذا و مزایای با عناوین مشابه پیش بینی نشده است. در صورتیکه در کارگاه پرداخت پول غذا یا ارائه غذا عرف و روال شده باشد کارفرما باید ارائه غذا یا پرداخت هزینه آن را ادامه دهد. در صورتیکه بین کارگران و کارفرما اختلافی وجود داشته باشد موضوع باید از اداره کار محل استعلام شود.

  9. سلام وقت بخیر
    ببخشید؛آتش نشانان شهرداریهای کوچک که استخدام پیمانی وزرات کشوری هستند،برای حق وحقوقشون طبق کدام قانون انجام میشود؟ نظام هماهنگ پرداخت یا قانون کار؟

    آیا مشاغل آتش نشانی که جزو مشاغل سخت و زیان اور هست چه کارمند پیمانی باشی چه کارگر جزو قوانین و مقررات قانون کار باید حق و حقوق بدن؟؟

  10. سلام بنده 20 سال با پست آتش نشان خدمت کردم بیا بیمه تامین اجتماعی از 20 سال 5 سال مشمول کارگری و 15 سال پیمانی
    شرایط من برای بازنشستگی چگونه است

  11. سلام نمیدانم چرا به سوالات و دیدگاههای من بابک آتشنشان جانباز با۲۵سال جواب داده نمیشود به همه جواب داده شده الا بنده

    1. سلام جناب بابک عزیز
      به دلیل تعداد زیاد سوالات به ترتیب پاسخ داده می شوند و به سوال شما هم انشالاه در روزهای آتی پاسخ خواهیم داد.

  12. آتش‌نشان راننده درجه ۳ وضعیت استخدامی رسمی ثابت تحت بیمه خدمات درمانی رزمنده ۱ سال تمام داوطلب جانباز ۵ درصد ۱۳سال در پست آتش‌نشان راننده سنگین ۷سال راننده پایه یک ۲سال خدمت در مناطق مرزی بانه در سال۶۹-۷۰آیا با سن ۵۰ میتوانم مشمول مشاغل سخت و زیان آور باشم؟ چگونه سنواتم را محاسبه میشه کرد؟

    1. سلام
      در صورتی که مشمول قانون کار باشید که مراحل بررسی سخت و زیان آور بودن مشاغل آتش نشان‌ها از کمیته سخت و زیان آور اداره کار استانی انجام می‌گیرد. در صورتی که مشمول قانون کار نبوده و مشمول قانون خدمات کشوری باشید مشمول استفساریه موضوع این مقاله خواهید بود.

  13. باسلام
    سال۸۰باآزمون استخدامی واردشهرداری شدم رزمنده بایکسال جبهه داوطلبانه و۵درصدجانبازی سال۸۷پست سازمانی آتش‌نشان(راننده سنگین تندرو) زده شدبیمه ام خدمات درمانی. کارمند رسمی ثابت هستم مشمول قانون نظام هماهنگم یعنی اگر یکسال جبهه و۲دوسال خدمت در مناطق جنگی ومرزی بانه به ماخذ سخت وزیان آور وازسال۸۷مدت۱۳سال+۳سال خدمت سربازی وجبهه میشه ۱۶سال اگرسخت وزیان آور محاسبه شود۲۴سال+۷سال خدمت در شهرداری میشود۳۱سال ولی اگر تنها جبهه و خدمت سخت وزیان آورمحاسبه شود۴.۵+۷+۱۳که کلا۲۴.۵سال البته ۲۵سال سنوات قابل قبول ومتولدسال۵۰که ۵۰سال سن دارم میتونم درخواست بازنشستگی بدهم ؟آیامشمول سنوات ارفاقی از بابت جبهه و جانبازی میشوم؟دراین خصوص هیچکس اطلاعات کافی در اختیار بنده نمی‌گذارد تا تعیین تکلیف بشوم لطفاً راهنمایی وراه چاره ای براین بنده مرحمت فرمایید

  14. باسلام
    سال۸۰باآزمون استخدامی واردشهرداری شدم رزمنده بایکسال جبهه داوطلبانه و۵درصدجانبازی سال۸۷پست سازمانی آتش‌نشان(راننده سنگین تندرو) زده شدبیمه ام خدمات درمانی. کارمند رسمی ثابت هستم مشمول قانون نظام هماهنگم یعنی اگر یکسال جبهه و۲دوسال خدمت در مناطق جنگی ومرزی بانه به ماخذ سخت وزیان آور وازسال۸۷مدت۱۳سال+۳سال خدمت وجبهه میشه ۱۶سال اگرسخت وزیان آور محاسبه شود۲۴سال+۷سال خدمت در شهرداری میشود۳۱سال ولی اگر تنها جبهه و خدمت سخت وزیان آورمحاسبه شود۴.۵+۷+۱۳که کلا۲۴.۵سال البته ۲۵سال سنوات قابل قبول ومتولدسال۵۰که ۵۰سال سن دارم میتونم درخواست بازنشستگی بدهم ؟آیامشمول سنوات ارفاقی از بابت جبهه و جانبازی میشوم؟دراین خصوص هیچکس اطلاعات کافی در اختیار بنده نمی‌گذارد تا تعیین تکلیف بشوم لطفاً راهنمایی وراه چاره ای براین بنده مرحمت فرمایید

  15. سلام
    من با حکم آتش نشان درسال ۹۴ استخدام شدم
    اما از بدو ورود تا الان ما رو در سیستم و پست های شهرداری بکار گرفتند
    در سال اول بیمه ما کارمندی رد میشد اما از دومین سال تا الان بعنوان آتش نشان بیمه رد می‌شود
    لطفا درمورد وضعیت بنده توضیح میدهید

    1. سلام
      اگر مشمول قانون کار باشید باید از طریق کمیته سخت و زیان آور اداره کار درخواست بررسی بدهید.
      اگر مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری باشید باید از صندوق مربوطه اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تسویه حساب کارکنان
فیش حقوقی بساز
قرارداد کار ببند
مشاوره بگیر