میانگین حقوق و مزایای دریافتی کارگران تزریقات و پرستاری

پرستاری شغلی حیاتی در حوزه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی است که به طور مستقیم با سلامت و رفاه بیماران در ارتباط است. پرستاران با ارائه مراقبت‌های جسمی، روانی و اجتماعی به بیماران، نقش مهمی در بهبودی و سلامتی آنها ایفا می‌کنند. بنابراین، در این مقاله تصمیم گرفتیم تا درباره 1- میانگین یا حداقل حقوق و مزایای دریافتی به عنوان کارگر تزریقات و پرستار چقدر باید باشد؟ 2- آیا کارهای درمانی فوق العاده سختی کار و یا مزایای دیگری دارند؟ صحبت کنیم.

میانگین حقوق و مزایای دریافتی کارگران تزریقات و پرستاری چقدر باید باشد؟

حقوق و دستمزد و مزایای کارگران تزریقات و پرستاری در بخش خصوصی مشمول قانون کار است. در قانون کار حداقل حقوق و دستمزد و مزایا در نظر گرفته شده است و برای شغل تزریقات و پرستاری مقررات مستقلی وجود ندارد.

بنابراین در ادامه حقوق و دستمزد و مزایای کارگران تزریقات و پرستاری را طبق حداقل حقوق و مزایای قانون کار توضیح می‌دهیم. برای تمام کارگران از جمله تزریقات و پرستاری حداقل موارد ثابت زیر در سال 1400 باید پرداخت شود.

حقوق و مزایا و دستمزد ثابت کارگران تزریقات و پرستاری

1-مزد شغل -> 885.165

2-پایه سنوات (مزد پایه) -> بسته به سابقه کار که در سال اول این مبلغ تعلق نمی گیرد و از ابتدای سال دوم به کارگران تزریقات و پرستاری باید پرداخت شود.

-جمع موارد بالا در تعداد روزهای ماه حقوق را تشکیل می دهد -> حداقل حقوق 26.554.950

3-کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار (بن کارگری) -> 6.000.000 ریال

4-کمک هزینه مسکن (حق مسکن) -> 4.500.000 ریال

5-کمک هزینه عائله مندی (حق اولاد) -> به هر فرزند مشمول حق اولاد 2.655.495

با توجه به موارد فوق حداقل حقوق و مزایای کارگر تزریقات و پرستاری با فرض داشتن یک فرزند مشمول 39.710.445 ریال خواهد بود.

علاوه بر حقوق و مزایای ثابت ماهانه بسته به شرایط کار فوق العاده‌های زیر نیز باید به تناسب ساعات انجام شده پرداخت شود.

مزایای غیر ثابت و تابع ساعات و شرایط کار کارگران تزریقات و پرستاری

1-فوق العاده شب کاری : هر شب از ساعت 10 لغایت 6 صبح که 8 ساعت است. برای هر ساعت شب کاری به کارگر تزریقات و پرستار بدون سابقه کار مبلغ 120.705 ریال است. اگر در طول ماه تمام روزها سر کار باشید جمع ساعات شب کاری 240 ساعت خواهد بود که کل مبلغ شب کاری معادل 28.969.168 ریال خواهد بود.

2-فوق العاده اضافه کاری : به ساعات کار مازاد بر ساعات کار موظفی هر ماه اضافه کاری گفته می‌شود. حداقل مبلغ هر ساعت اضافه کاری 168.987 ریال است. اگر فرض کنیم ساعات کار موظفی یک ماه 183 ساعت باشد میزان ساعات کار ماهانه شما با فرض 12 ساعت کار در هر روز برابر 360 ساعت خواهد بود. در این صورت اضافه کاری شما با فرض موظفی ماه 183 ساعت برابر با 177 ساعت خواهد بود. مبلغ اضافه کاری ماهانه از ضرب ساعات اضافه کاری در مبلغ هر ساعت اضافه کاری برابر با 29.910.666 ریال می‌شود.

3-فوق العاده جمعه کاری : برای کارکرد در تمام روزهای کارگر تزریقات و پرستاری با شرایط روی سوال در تمام جمعه‌ها کارکرد وجود دارد. برای هر روز جمعه کاری 40% مازاد بر مزد باید پرداخت شود. مبلغ فوق العاده جمعه کاری برای هر روز برابر با 354.066 ریال است. اگر در طول یک ماه 4 روز جمعه وجود داشته باشد فوق العاده جمعه کاری کارگر تزریقات و پرستاری برابر با 1.416.264 ریال خواهد شد.

پس از جمع تمام موارد فوق شامل حقوق و مزایای ثابت و متغیر کارگر تزریقات و پرستاری، کسورات بیمه به میزان7% و مالیات بر درآمد حقوق کارگران تزریقات و پرستاری به میزان تعلق گرفته باید کسر شده و مابقی پرداخت شود.

سخت و زیان آور یا همان سختی کار کارگران تزریقات و پرستاری برای بازنشستگی پیش از موعد پس از تکمیل سابقه بیمه و با تایید کمیته سخت و زیان آور تعیین می‌شود.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. چقدر بی انصاف درمورد زحمت وخطراتی که شغل تزریقات داره.
    چراحقوقش اینهمه کمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تسویه حساب کارکنان
فیش حقوقی بساز
قرارداد کار ببند
مشاوره بگیر