مصوبه 4 درصد حق بیمه سخت و زیان آور کارگران پیمانکار 1402/08/08

معاونت روابط کار طی نامه شماره 175402 مورخ 1402/08/22 مصوبات جلسه شورای عالی کار را به ادارات کل ابلاغ کرد. در این جلسه موضوع حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور کارگرانی که در کارگاه ها به کارفرمایی پیمانکاران مشغول به کار هستند اظهار نظر شده است.

نامه ابلاغ و متن مصوبه 4 درصد حق بیمه سخت و زیان آور کارگران پیمانکار در ادامه آورده شده است.

متن مصوبه 4 درصد حق بیمه سخت و زیان آور کارگران پیمانکار

با سلام

احتراما؛ با عنایت به برگزاری یکصد و هشتاد و ششمین جلسه شورای عالی حفاظت فنی در تاریخ 1402/08/08 مصوبات شماره 1 و 2 و 3 شورا در خصوص کار های سخت و زیان آور ابلاغ می‌گردد؛ خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به اطلاع رسانی مصوبات به اعضای کمیته های استانی تطبیق و تشخیص مشاغل سخت و زیان آور و نظارت بر اجرای آن اقدام به عمل آید.

مصوبه شماره 1:

“پیشنهاد قرارگیری شغل نجات غریق در گروه (ب) مشاغل سخت و زیان آور” به واسطه عدم مواجهه مستمر با شرایط خطرناک نظیر: ایجاد تنش های روحی، شوک های روانی و هیجانی، استرس بیش از اندازه در لحظه مواجهه با انواع غریق، مخاطرات منجیان در حین عملیات نجات و… در طول ساعت کار قانونی روزانه در گروه مشاغل بند (ب) قرار نداشته و مستلزم طرح موضوع در کمیته های بدوی و تجدید نظر استانی بوده و تصمیم قطعی در کمیته های فوق الذکر منوط به ارائه گزارش کارشناسان موضوع ماده 2 آیین نامه و تبصره آن می‌باشد.

مصوبه شماره 2: (مربوط به مصوبه مصوبه 4 درصد حق بیمه سخت و زیان آور کارگران پیمانکار)

با عنایت به مفاد مواد 13 و 148 قانون کار جمهوری اسلامی ایران، چنانچه هزینه های موردنیاز در خصوص پرداخت مبالغ 4 درصد حق بیمه کارهای سخت و زیان آور در قرارداد پیمانکار لحاظ نگردیده باشد، پرداخت مبالغ مقرر در جزو های 4 و 6 بند (ب) ماده واده قانون اصلاح تبصره (2) الحاقی ماده (76) قانون اصلاح مواد (72) و (77) و تبصره ماده 76 قانون تامین اجتماعی مصوب 1354 و الحاق دو تبصره به ماده 76 مصوب 1371/12/06 – مصوب 1380 بر عهده واگذارنده کار (مقاطعه دهنده) خواهد بود.

تصویر نامه مصوبه 4 درصد حق بیمه سخت و زیان آور کارگران پیمانکار

مصوبه 4 درصد حق بیمه سخت و زیان آور کارگران پیمانکار
مصوبه پرداخت 4 درصد بیمه سخت و زیان آور کارگران پیمانکاران

دانلود فایل PDF مصوبه 4 درصد حق بیمه سخت و زیان آور کارگران پیمانکار 1402/08/08

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تسویه حساب کارکنان
فیش حقوقی بساز
قرارداد کار ببند
مشاوره بگیر