عناوین، گروه و شرایط احراز مشاغل شرکت های پیمانکاری

شرایط احراز شرکت های پیمانکاری
عناوین، گروه و شرایط احراز مشاغل شرکت های پیمانکاری

جداول عناوین و گروه شغلی شرکت‌های پیمانکاری

قوانین و تاریخچه طبقه بندی مشاغل و دستورالعمل های مربوطه

وزرات کار و امور اجتماعی وقت طی مصوبه شماره 75042 مورخه 21/06/1385 وزارت کار و اموراجتماعی به  کلیه وزارتخانه ها و دستگاه های اجرائی مشمول تصویبنامه شماره 84515/ت34613هــ مورخ 15/12/1384 هیات محترم وزیران فهرست مشاغل (عناوین شغلی شرکت‌های پیمانکاری) موضوع فعالیت های بند 3 تصویبنامه مذکور شامل طبخ و توزیع غذا، امور حمل و نقل، خدمات فضای سبز، تعمیر و نگهداری ساختمان، تاسیسات و سایر خدمات عمومی قابل واگذاری به شرکت‌های پیمانکاری را به انضمام ریز حقوق و مزایای ماهانه کارگران برحسب گروه شغل مورد تصدی ابلاغ نمود.

در این مصوبه جدول های مشاغل شرکت‌های پیمانکاری شامل عنوان شغل و طبقه، گروه شغلی و شرایط احراز شغل (تحصیل و سابقه) برای کارهای خدمات عمومی، امور حمل و نقل، باغبانی و فضای سبز، طبخ و توزیع غذا، تعمیر و نگهداری ساختمان و تاسیسات، فعالیت های خدمات شهری شهرداری ها و موسسات تابعه به تفکیک  با حدود 221 عنوان شغلی ارائه شده است.

آیین نامه عناوین شغلی شرکت های پیمانکاری
آیین نامه عناوین شغلی شرکت های پیمانکاری

دانلود آیین نامه

شرکت‌های پیمانکاری و خدماتی و تامین نیروی انسانی حداکثر تا یک ماه پس از عقد قرارداد با دستگاه اجرایی موظف هستند تمامی کارکنان خود را به دستگاه اجرایی معرفی و با وی قرارداد کار منطبق با طرح طبقه بندی مشاغل و با رعایت حقوق و مزایای قانونی و سایر ضوابط مقرر پرداخت نمایند.

به تمام کارگران شرکت‌های پیمانکاری و خدماتی و تامین نیروی انسانی که دارای یک سال سابقه کار شده و یا یک سال از دریافت آخری پایه (سنوات) آنان در همان کارگاه گذشته باشد اعم از این که حق سنوات یا مزایای پایان کار خود را تسویه حساب کرده باشند یا خیر و یا کارفرمای َآنان در سال های متوالی یکی باشد یا متفاوت باشد باید پایه (سنوات) پرداخت شود.

نرخ پایه (سنوات) برای کارگرانی که دارای طرح طبقه بندی مشاغل هستند طبق گروه شغلی کارگر خواهد بود. جدول نرخ پایه (سنوات) همه ساله در بطن بخشنامه مزد به تصویب شواری عالی کار می رسد.

لیست عناوین شغلی به تفکیک فعالیت شرکت های پیمانکاری

جدول عناوین شغلی شرکت های پیمانکاری در فعالیت های خدمات عمومی … کلیک کنید
جدول عناوین شغلی شرکت های پیمانکاری در فعالیت های امور حمل و نقل …. کلیک کنید
جدول عناوین شغلی شرکت های پیمانکاری در فعالیت های باغبانی و فضای سبز…. کلیک کنید
جدول عناوین شغلی شرکت های پیمانکاری در فعالیت های طبخ و توزیع غذا…. کلیک کنید
جدول عناوین شغلی شرکت های پیمانکاری در فعالیت های تعمیر و نگهداری ساختمان و تاسیسات …. کلیک کنید
جدول عناوین شغلی شرکت های پیمانکاری در فعالیت های خدمات شهری (شهرداری ها و موسسات تابعه) … کلیک کنید
لیست کامل جدول عناوین شغلی شرکت های پیمانکاری … کلیک کنید

نوشته های مشابه

83 دیدگاه

  1. سلام
    بنده دریک شرکت پیمانکاری ۱۰سال مکانیک کار میکنم حکمی برام زدن سرمکانیک بعدش زدن مکانیک
    اون شرکت تصویح حساب کرده رفته یه شرکت دیگه اومده
    این شرکت با مدرک فوق دیپلم زده مکانیک درجه یک الان طرح طبقه بندی مشاغل میخواهد اجرا بشه باید چه گروهی بهم بدن
    اگه میشه لطفان راهنماییم کنید حقی ازم ضایع نشه

  2. با سلام
    خواستم بدونم نقشه برداری جزِِء کدام گروه از طبقه بندی مشاغل هست چون شرکت ما در حال اجرای این سیستم میباشد. در ضمن تحصیلات و مدت سابقه چقدر در تعیین گروه دخیل هستن چون همکارانی هستن که بالای 20 سال سابقه نقشه برداری دارن بدون تحصیلات عالی و برعکس با تحصیلات و بدون سابقه کار. راهنمایی بفرمایید

  3. سلام
    تحصیلات بنده فوق لیسانس مهندسی معماری است. در یک کارگاه ساختمانی کارهای مربوط به معماری، طراحی و نظارت بر اجرا را انجام میدهم. عنوان شغلی من باید چه چیزی باشد؟ و چه چیزی باشد در افزایش حقوقم موثر است؟ در حال حاضر عنوان شغلی ام را امور اجرایی ثبت کرده اند.

    1. سلام
      در قانون کار برای مدرک تحصیلی مزایایی تعریف نشده و صرفا حداقل مزد تعریف می شود.
      عنوان شغلی و وظایف در قرارداد کار و با توافق طرفین مشخص و تعیین می شوند.

  4. باسلام خدمت مدیر
    من در شر کت *** نگهبان هستم میشه بفر مایید گروه ما باید چند باشه
    با تشکر

    1. سلام
      گروه شغلی کارگران در کارگاه ها بستگی به طرح طبقه بندی هر کارگاه دارد. کارگران شرکت های خدماتی و پیمانکاری که از طرح طبقه بندی وزارت کار تبعیت می کنند می تواند از لیست های مصوب طرح وزارت کار که عناوین شغلی و گروه های شغلی را تعیین کرده استفاده کنند.

  5. با سلام
    با توجه به افزایش حق مسکن که 450تومن بوده و امسال شده 650 تو شرکتی که من کار میکنم الان دوماهه گذشته هنوز افزایشی ندادن آیا دلیل خاصی داره؟
    باید چیکار کرد؟

    1. سلام
      چون هنوز مصوبه افزایش حق مسکن نیومده بنابراین کارفرما مکلف به پرداخت 650 نیست.

  6. سلام من از سال هفتاد و پنج داخل شهرداری مشغول رانندگی لودر و فنیشر و دستگاه های سنگین راه سازی مشغول بودم تا سال 87 و بعد در شهرداری بصورت نیروی شرکتی مشغول بودم پنج شش شرکت عوض شده و من به همان شغل مشغول بودم ضریب شغلی شهرداری بیشتر از شرکت ها است آیا گروه شغلی من با کدام طرح طبقه بندی محاسبه می شود من همین بیست و پنج سال در قسمت عمران شهرداری راننده لودر بودم

  7. با سلام
    من درشرکت خصوصی که کار حفاری نفت انجام میدن به شغل حراست مشغولم
    آیا حق طبقه بندی به ما تعلق میگیره؟
    چون تا کنون به ما پرداخت نگردیده است.
    و اگر تعلق میگیره شامل چه رتبه ای می شود؟
    با تشکر

  8. با سلام،من در حال حاضر در یکی از شرکت های پیمانکار گروه صنعتی ایران خودرو استخدام شدم و در واحد کنترل کیفیت به عنوان بازرس کنترل کیفیت مشغول به کار هستم.مدرک تحصیلی من کارشناسی مدیریت دولتی هست و دو سال سابقه کار دارم.طی دو سال فقط ۲ روز مرخصی گرفتم و با ۱۲۰ ساعت اضافه کار در بهترین حالت ۵ میلیون و ۲۰۰ حقوق گرفتم امسال.همکاران قراردادی من با ۷۰ ساعت اضافه کار چقدر میگیرن رو کار ندارم ولی امروز یکی از پرسنل خط تولید با ۳ ماه سابقه که بصورت قراردادی استخدام شده و فیش حقوقی این عزیز رو مشاهده کردم با ۹۰ ساعت اضافه کار و بدون هیچ حقوق و مزایای خاص دیگه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت کرده.گروهی شغلیش ۷ و مدرک تحصیلیش دیپلم.
    دریافتی من با کلی مسئولیت در قبال محصول و….. در مقابل فردی که ۳ ماه سابقه داره و هیچ مسئولیت خاصی ندارم واقعا……
    بماند که من هیچ گروهی شغلی ندارم و با کلی دوندگی تازه تونستم فیش حقوقیم رو ببینم و در عنوان شغلی اپراتور تولید ذکر شده…….
    با این شرایط انگیزه ای برای کار درست و ارائه محصولی با کیفیت ……
    من پر از ایده پر از انرژی وارد این سازمان شدم اما امروز فقط از سر اجبار ،مجبورم برم سر کار.چون هیچ آینده ی روشنی رو مقابل خودم نمی‌بینم./

  9. البته مخابرات همه کارکنان در هر واحدی رو همین گروه زده بود و بتازگی گروه همه واحدها رو 12 کرده بجز واحدهای 118 و خدمات و نگهبانی البته این تغییر گروه رو تحت عنوان طرح کارشناسی انجام داده و گفتن شامل واحد هایی که نام بردم نمیشه، راهی هست واسه حل مشکلات ما؟؟/

  10. سلام من اپراتور 118 مخابرات هستم در قراردادم گروه 6 خورده که همه همکاران با هر سابقه ای این گروه خورده، ایا این گروه درست هست یا نه؟؟/

  11. بنده3 سال سابقه کاری درشرکت خدماتی پاکساز صنعتی سایت احیاء شرکت فولاد مشغول به کار هستم مدرک تحصیلیم فوق دیپلم و ناظر سرکارگرا هستم خواستم بدونم رتبم چند میشه و رتبه مزد شغلیم چقد اضافه میشه؟

    1. سلام
      گروه شغلی و رتبه طبق طرح طبقه بندی هر کارگاه مشخص می‌شود. طرح طبقه بندی مشاغل هر کارگاه مختص همان کارگاه است و موضوعی عمومی نیست.

    1. سلام
      گروه شغلی در هر کارگاه به طرح طبقه بندی مشاغل همان کارگاه بستگی دارد. اگر کارگاه دارای طرح طبقه بندی مشاغل نباشد که کلا بحث گروه منتفی هست و اگر طرح اجرا شده باشد باید از روی طرح بررسی شود که مترجمی زبان انگلیسی در چه گروه شغلی قرار می گیرد.

  12. سلام خسته نباشید
    بنده اپراتور خودروی سبک هشت سال در شرکت گاز با مدرک فوق دیپلم کار میکنم الان وضعیت طبقه بندی به ما شامل میشه یا نه. گروه شغلی ما چند میشه ممنون که جواب میدید؟

    1. سلام
      شمول یا عدم شمول طبقه بندی مشاغل کارگاه ها بستگی به تعداد کارگران و کارفرمای مستقیم شما که شرکت گاز است یا پیمانکار بستگی دارد. از طرفی طرح طبقه بندی مشاغل کل کارگران کارگاه را شامل می شود و در صورت مشمول بودن اجرای طبقه بندی مشاغل به کارگاه، باید نسبت به کلیه کارگران شاغل در کارگاه اعمال شود.
      شرکت های خدماتی تامین نیروی انسانی در هر شرایط و با هر تعداد کارگر ملزم به اجرای طبقه بندی مشاغل هستند. گروه شغلی کارگران طبق طرح طبقه بندی کارگاه مشخص می شود.

  13. سلام
    بیست سال به عنوان سر اشپز در شرکت نفت کار کردم و البته اکنون بدلیل کرونا تعطیل است. در گروه شغلی ۹ طبقه بندی مشاغل حقوق میگرفتم، اما همیشه مبلغ فیش حقوقی من از نیروهای خدماتی دیگر درگروه ۴ خیلی کمتر بود.
    علتش رو بفر مایید ممنون میشم.

    1. سلام
      اگر در یک کارگاه مشغول به کار باشید حتما مزد گروه شغلی 9 از گروه شغلی 4 بیشتر خواهد بود.
      ممکن است اقلامی غیر از مزد به کارگران خدماتی دیگر پرداخت می شود و باعث افزایش آن می شود.

  14. سلام وقت بخیر
    من حدود ۱۰ سال در شرکت ملی نفت واحد پشتیبانی می باشم و رشته تخصصی برق و قدرت هست و به عنوان کارشناس برق کار میکنم ولی پیمانکاری ما خدمات عمومی و اداری هست
    طرح طبقه بندی مشاغل در حال اجرا هست میخواستم ببینم عناوین شغلی من رو باید مرتبط با کارم رد کنن یا اینکه بخاطر پیمان نمیشه ؟؟؟
    اخه تو پیمان خدمات عمومی اداری عناوین شغلی مرتبط‌ با برق نیست
    تکلیف چی هست؟؟

  15. با سلام و احترام
    من در قالب قرارداد شرکتی حجمی در یکی از دستگاه های اجرایی مشغول به کار هستم. مدرک تحصیلی من فوق لیسانس مالی و در واحد امور مالی آن دستگاه اجرایی مشغول به کار هستم.پیمانکار مذکور زمانی که اطلاعات را جهت ارائه کارگزاری اداره کار میخواست گفتم عنوان شغلی من کارشناسی مالی یا حسابدار است.
    گفت در قرارداد ما امکان درج کارشناس مالی وجود ندارد و اگر حسابدار هم رد کنیم گروه شغلی شما کم می شود و برای من کارشناس اداری رد کردن
    آیا حرف پیمانکار صحت دارد؟
    راهی برای اصلاح وجود ندارد؟

    1. سلام
      اگر در کارگاهی طرح طبقه بندی مشاغل اجرا شده باشد عناوین شغلی و گروه های مربوطه از طرح طبقه بندی مختص آن کارگاه پیروی می کند و باید برای بررسی موارد با طرح همان کارگاه تطبیق داده شود.

  16. با سلام و عرض ادب
    میخواستم بدونم چطور باید گروه شغلی که در جدول شما نیست را پیدا کنم برای مدرک لیسانس و سوابق متفاوت.

  17. با سلام
    من در یک اداره ی دولتی نیروی شرکتی هستم و مدرک تحصیلی بنده لیسانس هست. 11 سال سابقه کار دارم. شرایط تعلق طبقه بندی مشاغل به بنده چیست؟

    1. سلام
      شرکت های خدماتی تامین نیروی انسانی طرف قرارداد کار با دستگاه های اجرایی مکلف به رعایت طبقه بندی مشاغل با کارگران خود هستند. البته طبقه بندی مشاغل در هر کارگاه شکل و شرایط مختص به خود را دارد.

  18. سلام خدمت مدیر گرامی
    من در یک شرکت تاسیساتی کار میکنم درآن کارگاه با پیمانکار قبلی دو سال سابقه کار دارم و درکل 5 سال سابقه بیمه دارم .
    الان از اول خرداد امسال استخدام پیمانکار جدید شده ایم حالا میخوام بدونم گروه شغلی من امسال با این پیمانکار چنده ؟ مدرک تحصیلی هم فوق دیپلم میباشد متاهل . بدون فرزند . ممنونم میشم راهنمایی بفرمایید

    1. آقا بهروز سلام
      گروه شغلی شما با توجه به عنوان شغلی و مدرک تحصیلی و سابقه کار از روی جداول انتهای مقاله تعیین می شود. به عنوان مثال تکنیسین تاسیسات 2 با مدرک فوق دیپلم گروه 10 را باید دریافت کند.
      تعداد فرزند در گروه شغلی تاثیری ندارد.

  19. سلام
    من در یک شرکت پیمانکاری که برای فولاد مبارکه کار میکنه و پروژه برمیداره کار میکنم و حدودا 10 سال که در دفتر فنی این شرکت مشغولم و مهندسی عمران دارم و همه امور اداری و بیرونی دفتر از جمله گرفتن گرید و… رو انجام میدهم.و به من طبق حداقل حقوق اداره کار حقوق پرداخت میکنند یعنی هیچ حق گروهی بمن تعلق نمیگیره.لطفا راهنمایی کنید که چیکار کنم

    1. من در یک شرکت پیمانکاری که برای **** کار میکند مشغول کار هستم. حدودا ۱۰ سال در دفتر فنی این شرکت مشغولم و مهندسی عمران دارم و همه امور اداری و بیرونی دفتر از جمله گرفتن گرید و… را انجام میدهم.
      به من طبق حداقل حقوق اداره کار حقوق پرداخت میکنند یعنی هیچ حق گروهی بمن تعلق نمی گیرد؟

      در قانون کار حداقل حقوق و مزایای کارگران تعیین می شود وپرداخت حقوق و مزایای بیشتر با توافق کارفرما انجام می پذیرد. تنها سابقه کار منجر به تعلق پایه سنوات می گردد. مدرک تحصیلی بالاتر الزامی برای پرداخت حقوق و مزایای بیشتر بوجود نمی آورد.
      چنانچه در کارگاه طبقه بندی مشاغل به اجرا در آمده باشد حقوق و مزایا نیز باید طبق آن پرداخت گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تسویه حساب کارکنان
فیش حقوقی بساز
قرارداد کار ببند
مشاوره بگیر