عیدی و پاداش کارگران دستگاه های دولتی! دوبرابر حقوق یا کارمندی؟

در این مقاله از سایت کارتابان قصد داریم تا به موضوع عیدی و پاداش کارگران شاغل در دستگاه های دولتی بپردازیم وابهامات پیرامون آن را رفع نماییم.

عیدی و پاداش کارگران دولتی
عیدی و پاداش کارگران دستگاه های دولتی

عیدی و پاداش کارگران دستگاه های دولتی را می توان در دو گروه بررسی و بیان نمود:

1- کارگرانی که قرارداد آنها با خود دستگاه دولتی است. یعنی طرف قرارداد یک دستگاه دولتی است. در چنین شرایطی عیدی و پاداش این کارگران همانند کارمندان دولت است. مبلغ این عیدی هر ساله توسط دولت اعلام می گردد.

2- کارگرانی که طرف قرارداد آنها یک شرکت یا پیمانکار بخش خصوصی است. در این حالت عیدی و پاداش این کارگران طبق قانون کار یعنی حداقل دو برابر حقوق محاسبه می شود.

برابر ماده واحده قانون پرداخت عیدی به کارکنان دولت مصوب 74/10/20 و نیز دادنامه شماره 429-428 مورخ 1391/10/5 هیات عمومی دیوان عدالت اداری میزان عیدی و پاداش پایان سال تمامی کارکنان اعم از رسمی، پیمانی، قرارداد کار معین یا ساعتی و کارگران مشمول قانون کار شاغل در دستگاههای دولتی یکسان و برابر مصوبه اعلامی دولت در پایان هر سال است.

کارگران مشمول قانون کار پیمانکاران دستگاه های دولتی مشمول ماده واحده فوق نخواهند بود و عیدی کارکنان آنان باید برابر ماده واحده قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران در کارگاههای مشمول قانون کار معادل شصت روز مزد ثابت یا مبنا پرداخت گردد. این کارگران از قانون عیدی و پاداش کارگران مشمول قانون کار تبعیت می کنند.

عیدی و پاداش کارگران شاغل در دستگاه های دولتی
عیدی و پاداش کارگران دولتی

سوالات متداول

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تسویه حساب کارکنان
فیش حقوقی بساز
قرارداد کار ببند
مشاوره بگیر