گروه‌ شغلی اپراتور 118 مخابرات و یا مشاغل مشابه

اپراتور 118 به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین خدمات مخابراتی، سابقه‌ای دیرینه در ارائه اطلاعات به مردم دارد. در این مقاله به بررسی گروه شغلی اپراتور 118 مخابرات و مشاغل مشابه میپردازیم.

نحوه تعیین گروه‌ شغلی اپراتور 118 مخابرات و یا مشاغل مشابه

گروه شغلی کارگران و کارکنان شاغل به عنوان اپراتور 118 مشمول مصوبه شماره 84515/ت34613هـ مورخ 1384/12/15 هیات وزیران و طبقه بندی قانون کار می‌شود. در این مصوبه و دستورالعمل اجرایی مصوبه مزبور پیمانکاران مکلف هستند برای کارکنان و کارگران خود طبقه بندی مشاغل را اجرا نمایند.

جدول عناوین و گروه شغلی کارگران شرکت‌های خدماتی و پیمانکاری در طرح طبقه بندی مصوب وزارت کار به شماره 75042 مورخ 1385/06/21 تعیین و مشخص شده‌اند.

طبق تصویر زیر در جدول ضمیمه این مصوبه گروه و عنوان شغلی اپراتور 118 مشخص نشده است و در جدول مربوط به مشاغل خدمات عمومی عنوان و گروه شغلی تلفنچی غیر از اپراتور 118 با گروه شغلی 5 و 6 و 7 مشخص شده اند.

گروه شغلی خدمات عمومی تلفنچی اپراتور 118

در تبصره بند 2 دستورالعمل برای مشاغلی که در این جداول عنوان و گروه شغلی مشخصی ندارند پیمانکار مکلف شده است عنوان و گروه شغلی مورد نظر را از طریق اداره کل نظارت بر نظام‌های جبران خدمت وزارت کار استعلام نماید.

روش مغایر با این مصوبه که در بین پیمانکاران رایج شده این است که به جای استعلام گروه شغلی از وزارت کار از عنوان و گروه شغلی مشابه برای کارگران خود استفاده می‌کنند که در مورد شما به نظر می‌رسد از جدول تصویر قبلی از عنوان و گروه شغلی تلفنچی به جای اپراتور 118 استفاده شده است.

گروه عنوان شغلی تلفنچی و اپراتور تلفنخانه

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. درود
    ما کارکنان 118 با 23 سال سابقه کار طرح طبقه بندی مشاغل که اصلا برای ما اجرا نشده چون گفته شد قراردادشما چون 118 است اجرا نمی شدبا این سابقه هیچ امتیازی نداریم وتنها کمترین پایه حقو ق اداره کار را میگیریم حتی با اینکه شغل ما در ردیف مشاغل سخت میباشد چون فشار روانی ار بسیار بالا وحساس است با این حال مخابرات در این مورد هم کوتاهی کرده و هیچ اقدامی در جهت بهتر شدن کار ۱۱۸ انجام نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تسویه حساب کارکنان
فیش حقوقی بساز
قرارداد کار ببند
مشاوره بگیر