محاسبه آنلاین مدت بیمه بیکاری با 2 کلیک

محاسبه آنلاین بیمه بیکاری با 2 کلیک
محاسبه آنلاین بیمه بیکاری با 2 کلیک

نحوه محاسبه آنلاین مدت بیمه بیکاری

محاسبه آنلاین بیمه بیکاری از روی سابقه بیمه کارگری کارگر محاسبه می شود. برای محاسبه مدت بیمه بیکاری به صورت آنلاین کافی است که مجموع سابقه بیمه کارگری که از طریق کارگاه و کارفرما واریز شده را در کادر اول وارد نمایید.

اگر قبلا یک یا چند بار از بیمه بیکاری استفاده کرده باشید؟

اگر قبل هر چند بار از بیمه بیکاری استفاده کرده باشید کافی است که ابتدا مجموع سابقه بیمه کارگری خود را وارد نمایید و در نهایت مدت بیمه بیکاری که به شما تعلق می گیرد نمایش داده می شود. کافی است که مدتی از بیمه بیکاری که قبلا دریافت کرده اید را از مدتی که محاسبه آنلاین مدت بیمه بیکاری نمایش می دهد کسر نمایید.

به عنوان مثال شما ابتدا 18 ماه به صورت مجرد در جایی کار کرده و بیمه واریز کرده باشید سپس از کار اخراج شده و مدت 6 ماه بیمه بیکاری گرفته باشید. دوباره سر کار رفته و به مدت 4 سال مشغول به کار بوده باشید و در این مدت ازدواج نیز کرده باشید. اکنون بیمه بیکاری آنلاین شما چگونه محاسبه می شود؟

پاسخ : شما اکنون متاهل بوده و در مجموع 18+48=66 ماه سابقه بیمه کارگری دارید. در محاسبات آنلاین بیمه بیکاری سابقه را 66 ماه و وضعیت تاهل را متاهل انتخاب نمایید.

نتیجه 18 ماه خواهد شد. چون قبلا 6 ماه بیمه بیکاری دریافت کرده اید اکنون با کسر 6 ماه از 18 ماه می توانید 12 ماه از ادامه بیمه بیکاری استفاده نمایید.

اهمیتی ندارد چند بار مشغول به کار شده باشید و یا چند بار بیمه بیکاری گرفته باشید. مهم این است که مجموع این مدت ها را باید محاسبه نمایید.

جدول بیمه بیکاری

در مقاله قبلی با عنوان جدول بیمه بیکاری و قانون جدید بیمه بیکاری با قوانین و مقررات بیمه بیکاری، میزان حقوق بیمه بیکاری، مراحل و مدارک توضیح داده شد. در مقاله دیگری نحوه ی ثبت نام اینترنتی و آنلاین بیمه بیکاری در دو قسمت از طریق سامانه جامع روابط کار آموزش داده شد.

ثبت نام در سامانه بیمه بیکاری – قسمت اول

آموزش ثبت نام اینترنتی و غیر حضوری بیمه بیکاری – قسمت دوم (آخر)

جدول مدت بیمه بیکاری از روی سابقه بیمه

مدت استحقاق بیمه بیکاری بر اساس میزان سابقه بیمه تامین اجتماعی بیمه شده است. این مدت در ماده 7 قانون بیمه بیکاری به شرح زیر آورده شده است.

‌سابقه از 6 ماه تا 24 ماه – مجردین 6 ماه و متاهلین 12 ماه

‌سابقه از 25 ماه تا 120 ماه – مجردین 12 ماه و متاهلین 18 ماه

‌سابقه از 121 ماه تا 180 ماه – مجردین 18 ماه و متاهلین 26 ماه

‌سابقه از 181 ماه تا 240 ماه – مجردین 26 ماه و متاهلین 36 ماه

‌سابقه از 241 ماه و بیشتر – مجردین 36 ماه و متاهلین 50 ماه

نوشته های مشابه

21 دیدگاه

  1. سلام
    من ۷ سال سابقه بیمه اجباری دارم متاهل هستم با یک فرزند
    ۵ سال پیش ۱۸ ماه بیمه بیکاری گرفتم بعد از بیمه بیکاری دوباره بیمه شدم
    الان دوباره میتونم از بیمه بیکاری استفاده کنم
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. باسلام من نه سال سابقه کار دارم پنجاه و پنج سال سن دارم والان با وجود همسر و دو فرزند دختر چند روزی ست که پروژه اکثر کارگرها رو اخراج کرده هم مشکل قلبی دارم و هم سنگ کلیه وشبکیه چشمانم را عمل کردم هفت سال پیش از بیمه بیکاری استفاده کردم خواستم بدونم میتونم دوباره از بیمه بیکاری استفاده کنم یا اینکه ازکارافتادگی شامل حالم میشه. سپاسگزارم

  2. سلام
    خسته نباشید. میشه تاریخ اولین دریافت بیمه بیکاری مو برام بفرستید؟ فکر کنم سال 1397 بوده.

  3. باسلام
    من 16سال سابقه بیمه دارم یکسال بیمه بیکاری اگر بخوام بعد از 3سال ازقانون 20 سال با 20 روز حقوق استفاده کنم _ایا یکسال بیمه بیکاریم جزو سابقه بیمم حساب میشه? بانه?

  4. سلام
    من متاهل هستم و۸سال در فروشگاه کار می‌کنم ولی ۴۰ ماه بیمه دارم و تو این سالها سنوات بهم ندادن می‌خواستم ببینم جمع سنوات این مدت چقدر میشه و اینکه مبلغ بیمه بیکاری چقدر شده در سال ۱۴۰۲؟

  5. سلام خسته نباشی
    من از تیر ماه ۱۴۰۱ مشمول بیمه بیکاری شدم و از این بیمه استفاده می کنم آیا در سال جدید(۱۴۰۲ ) این حق بیمه بیکاری با توجه به افزایش حقوق افزایش داره یا همون حق بیمه که قبلا دریافت می کردم رو امسال دریافت می کنم؟

  6. سلام من یازده سال سابقه بیمه دارم حقوق سال 1401 من 12000000 بود بیمه بیکاری من حدود 7 تومن واریز شد از فروردین 1402 اقدام به بیمه بیکاری کردم،درست محاسبه شد؟

  7. سلام خسته نباشید اگر کارجز مشاغل سخت باشه بیمه بیکاری بگیریم بعد دوباره بیمه مشاغل سخت رد بشه این مدت چطورمحاسبه میشه؟

  8. سلام
    من در سال ۱۳۹۰ از بیمه بیکاری استفاده کردم واز سال ۱۳۹۵ دوباره بیمه رو ادامه دادم وحلا دارای ۲۹ سال سابقه بیمه دارم آیا دوباره میوانم از بیمه بیکاری استفاده کنم
    ممنون میشم پاسخ دهید

  9. سلام
    من در سال ۱۳۹۰ از بیمه بیکاری استفاده کردم واز سال ۱۳۹۵ دوباره بیمه رو ادامه دادم وحلا دارای ۲۹ سال سابقه بیمه دارم آیا دوباره میتوانم از بیمه بیکاری استفاده کنم
    ممنون میشم پاسخ دهید

  10. سلام وقت بخیر بنده ۳۴ سالمه و متاهل
    اول اینکه خواستم بپرسم آیا ۶ ماه مرخصی زایمان تو سابقه بیمه حساب میشه ؟
    دوم اینکه با فرض اینکه مرخصی زایمان تو سابقه حساب بشه من تا الان ۱۱ سال سابقه پرداخت بیمه دارم ولی متاسفانه شرکت داره به اجبار خانم هارو تعدیل نیرو میکنه.
    سوالم اینجاس اگه بیمه بیکاری بگیرم بعدا تو بازنشستگی دچار مشگل نمیشم؟
    آیا بعدا حقوق بازنشستگی شامل من میشه ؟
    گرفتن بیمه بیکاری تداخلی با بازنشستگی نداره؟
    چه راهی بهترین انتخاب ؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تسویه حساب کارکنان
فیش حقوقی بساز
قرارداد کار ببند
مشاوره بگیر