3 مثال برای آموزش آنلاین محاسبه حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی

نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی

همیشه یکی از دغدغه های کارگران و سایر بیمه شدگان این است که حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی آنان چقدر حقوق خواهند شد؟

حقوق بازنشستگی و نحوه ی محاسبه حقوق بازنشستگی در قانون تامین اجتماعی از فرمول و روابط  خاصی تبعیت می کند.

سوالات بسیار زیادی از جانب کاربران سایت کارتابان دات کام پرسیده می شود که حقوق بازنشستگی من چقدر خواهد شد؟

بنابراین تصمیم گرفتیم با این مقاله و فایل ویدیویی قوانین و مقررات حقوق بازنشستگی و نیز فرمول و نحوه ی محاسبه آن را آموزش دهیم.

مواد قانونی محاسبه حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی

در ماده 77 قانون تامین اجتماعی میزان مستمری بازنشستگی یک سی ام متوسط مزد یا حقوق ضرب در سنوات پرداخت بیمه به شرطی که از سی و پنج سی ام متوسط مزد یا حقوق تجاوز نکند تعریف شده است.

منظور از متوسط حقوق میانگین حقوقی است که بر مبنای آن در دوسال آخر بیمه واریز شده است.

نحوه ی محاسبه حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی

با توجه به تعریف بالا برای محاسبه حقوق بازنشستگی باید از دو چیز اطلاع کامل داشته باشیم:

1-میانگین حقوق دوسال آخر

2-سنوات یا سابقه پرداخت بیمه

برای محاسبه میانگین حقوق دو سال آخر باید حقوق 24 ماه آخر را باهم جمع کرده و تقسیم بر 24 بکنیم.

سنوات خدمت هم مجموع کل روزهایی هست که برای آن بیمه واریز شده است. نکته این است که در محاسبه سنوات و سابقه بیمه از روز به جای ماه و سال استفاده می شود و در نهایت تعداد روز بیمه به ماه و سال تبدیل می شوند.

با توجه به توضیحات فوق اگر کسی به یکی از اطلاعات ضروری محاسبه حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی دسترسی نداشته باشد نمی تواند حقوق بازنشستگی را محاسبه و اعلام نماید.

بنابراین اغلب سوالاتی که در سایت کارتابان در این خصوص پرسیده می شوند قابل پاسخگویی به صورت رقم ریالی نیستند. ولی برخی مشاغل هستند که یا با حداقل حقوق قانون کار بیمه واریز می کنند و یا باضریب جزئی بالاتر. در چنین مشاغلی معمولا حقوق بازنشستگی حداقل حقوق قانون کار خواهد بود.

فرمول محاسبه حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی

از متن ماده 77 قانون کار فرمول محاسبه حقوق بازنشستگی به دست می آید:

فرمول محاسبه حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی

منظور از مستمری بازنشستگی همان مبلغی هست که به صورت ماهیانه به بازنشستگان پرداخت می گردد. در اصطلاح عامیانه به مستمری بازنشستگی حقوق بازنشستگی گفته می شود.

 نحوه دسترسی به اطلاعات سابقه بیمه و میانگین حقوق دو سال آخر

تنها مرجعی که اطلاعات سابقه بیمه پردازی را به صورت دقیق دارد سازمان تامین اجتماعی است. سوابق بیمه افراد از ابتدای شروع بیمه در پرونده بیمه هر فرد در شعبات تامین اجتماعی ثبت و ضبط می گردد و تا سالیان حفظ می شود. در سال های قبل پرونده ها به صورت کاغذی و فیزیکی بود و که هر فرد باید با مراجعه حضوری به شعبات تامین اجتماعی درخواست محاسبه سابقه بیمه و … را انجام می داد. با توجه به اینکه ممکن بود افراد در شعبات مختلف تامین اجتماعی بیمه پردازی داشته باشند لذا دسترسی به سابقه بیمه اغلب با سختی و مشکلاتی هم برای بیمه شدگان و هم برای سازمان تامین اجتماعی همراه بود.

در سال های اخیر تمام پرونده های تامین اجتماعی الکترونیکی شده و به صورت متمرکز برای تامین اجتماعی و بیمه شدگان قابل دسترسی هستند.

در راستای خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی امکان دسترسی مجازی به سوابق بیمه ای و نیز سایر خدمات تامین اجتماعی مانند درخواست دفترچه درمان درگاه خدمات الکترونیک تامین اجتماعی به آدرس زیر ایجاد شده است.

برای استفاده از خدمات اینترنتی و الکترونیکی تامین اجتماعی ابتدا باید از طریق کارگزاری های تامین اجتماعی و یا شعبات تامین اجتماعی نام کاربری و رمز عبور دریافت کرده باشید.

برای آموزش نحوه ثبت نام و دریافت نام کاربری و ورود به سیستم خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی ویدیوی زیر را مشاهده فرمایید.

طرز استفاده از درگاه خدمات الکترونیک تامین اجتماعی برای محاسبه مستمری

پس از مراجعه به درگاه خدمات الکترونیک تامین اجتماعی صفحه اصلی درگاه نمایش داده می شود. در این صفحه بر روی دکمه ورود کلیک نمایید.

طرز استفاده از درگاه خدمات الکترونیک تامین اجتماعی

سپس صفحه ورود به شکل زیر باز می شود که در کادر بالا کد ملی که همان نام کاربری شما است و در کادر پایین رمز عبور را وارد کرده و در نهایت دکمه ورود را کلیک نمایید تا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به سیستم تامین اجتماعی

محاسبه حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی به صورت آنلاین

در صفحه اول حساب کاربری سه پنجره (منو) وجود دارد که یکی ویژه کارفرمایان و یکی ویژه بیمه شدگان و آخری ویژه بازنشستگان است.

در بحث محاسبه آنلاین حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی از پنجره بیمه شدگان گزینه بازنشستگی را کلیک کنید.

محاسبه آنلاین حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی

در مقابل گزینه بازنشستگی دو زیر پنجره با عناوین نحوه محاسبه مبلغ بازنشستگی و درخواست بازنشستگی باز می شود. در ادامه گزینه نحوه ی محاسبه مبلغ بازنشستگی را کلیک نمایید تا به صفحه محاسبات آنلاین حقوق بازنشستگی هدایت شوید.

نحوه محاسبه مبلغ بازنشستگی و درخواست بازنشستگی

در صفحه محاسبات آنلاین بازنشستگی دوقسمت وجود دارد:

محاسبات اتوماتیک و خودکار بازنشستگی

قسمت بالا محاسبات اتوماتیک و خودکار بازنشستگی است. در این قسمت ارقام از روی سابقه بیمه و حقوق مبنای واریز بیمه استخراج شده  است و کاربر نمی تواند آن ها را تغییر دهد.

چنانچه بیمه شده در ماه آخر خود باشد که بعد بلافاصله بازنشسته خواهد شد مبلغ نمایش داده شده در خانه آخر مبلغ استحقاقی مستمری وی خواهد بود.

چنانچه هنوز زمان و موعد بازنشستگی بیمه شده فرا نرسیده باشد این رقم بر اساس آخرین اطلاعات سابقه بیمه محاسبه و نمایش داده دمی شود.

قسمت پایین صفحه مربوط به محاسبه دستی حقوق بازنشستگی است. چنانچه فردی بخواهد به صورت دستی سنوات پرداخت بیمه و میانگین حقوق دو سال آخر را در حالت های مختلف وارد نماید می تواند از این قسمت استفاده کند.

3 مثال محاسبه حقوق بازنشستگی

برای درک بهتر مساله سه مثال با استفاده از سامانه محاسبه آنلاین حقوق بازنشستگی حل شده است.

مثال 1: فرض کنیم میانگین حقوق بیمه شده مردی مبلغ 25 میلیون ریال باشد. اگر این بیمه شده 10 سال سابقه بیمه داشته باشد و دارای 60 سال تمام سن باشد مستمری بازنشستگی وی چقدر خواهد شد.

حل: با توجه به اینکه در سن شصت سالگی تمام بیمه شده می تواند با سابقه 10 الی 20 سال به نسبت سابقه بیمه بازنشسته شود لذا با استفاده از محاسبات آنلاین مبلغ مستمری وی 8.333.334 ریال خواهد شد.

مدت سابقه پرداخت حق بیمه
(سال)
میانگین دستمزد دو سال آخر(ریال)مبلغ استحقاقی مستمری
(ریال)
1025،000،0008،333،334
3 مثال محاسبه حقوق بازنشستگی

مثال 2: اگر بیمه شده ی مردی با میانگین حقوق 25 میلیون ریال در پنجاه سال تمام دارای 30 سال سابقه بیمه باشد، مستمری بازنشستگی وی چقدر خواهد بود.

حل: حد نصاب بازنشستگی عادی برای مردان در 50 سال سن تمام رسیدن به 30 سال تمام سابقه بیمه است. پس این بیمه شده می تواند بازنشسته شود.

با استفاده از محاسبات آنلاین مبلغ مستمری وی 25.000.000 ریال خواهد شد.

مدت سابقه پرداخت حق بیمه
(سال)
میانگین دستمزد دو سال آخر(ریال)مبلغ استحقاقی مستمری
(ریال)
3025،000،00025،000،000
3 مثال محاسبه حقوق بازنشستگی

 مثال 3: چنانچه یک نفر بیمه شده دارای 35 سال سابقه واریز بیمه باشد و میانگین حقوق دو سال آخر وی 25 میلیون ریال باشد مستمری بازنشستگی وی چقدر خواهد شد؟

حل: در صورتی که سابقه بیمه تامین اجتماعی 35 سال تمام باشد بیمه شده بدون شرط سنی بازنشسته می شود.

با استفاده از محاسبات آنلاین حقوق بازنشستگی این بیمه شده مبلغ 29.166.167 ریال خواهد بود.

مدت سابقه پرداخت حق بیمه
(سال)
میانگین دستمزد دو سال آخر(ریال)مبلغ استحقاقی مستمری
(ریال)
3525،000،00029،166،667
3 مثال محاسبه حقوق بازنشستگی

مقایسه حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی سه حالت مختلف

  1. میانگین حقوق دو سال آخر در هرسه مثال مشابه هم است.
  2. در مثال اول سابقه بیمه 10 سال در مثال دوم سابقه بیمه 20 سال و در مثال سوم سابقه بیمه 35 سال است.

ملاحظه می شود که با یکسان بودن میانگین حقوق دو سال آخر هر چقدر سابقه واریز بیمه بیشتر باشد حقوق بازنشستگی بیمه شده بیشتر خواهد بود.

نوشته های مشابه

128 دیدگاه

  1. با درود
    30.89 سال بیمه از طریق کارفرما رد شده و سن بالای 65. در سال آخر که سال 1401 میباشد شش ماه اول در دو کارگاه و شش ماه دوم سال تا 27 اسفند فقط در کارگاه دوم مشغول بیمه پرداختن از طریق کارفرما بوده است. مبلغ مستمزی چگونه محاسیه شود.
    با سپاس

  2. سلام وقت بخیر
    خانمی هستم در سال ۰۱/۰۴/۱۴۰۱ با ۴۹ سال سن و ۲۵ سال و ۹ ماه طبق بخشنامه ۲۳ بازنشسته شدم.
    مبلغ پایه حقوق ۴۱۷۹۰۰۰ تومان در حکمم زده شده است مبلغ دریافتی حقوقم بدون داشتن بیمه تکمیلی ۴۴۰۰۰۰۰ شده است. اعتراض کردم طبق قانون نباید حقوق دریافتی من از ۵۵۸۰۰۰۰ تومان کمتر باشد. جوابی که دریافت کردم این بود که باید در اسفند ۱۴۰۰ حکم بازنشستگی داشته باشم.
    حال سوالم این است در سال ۱۴۰۲ مبلغ کل دریافتی حقوقم ۵۴۰۰۰۰۰ شده است که از حداقل مبلغ دریافتی سال ۱۴۰۱ کمتر است باید برای این موضوع به کجا مراجعه کنم. و آیا از طرف دولت مبلغ حداقل حقوق دریافتی برای سال ۱۴۰۲ مشخص شده است یا خیر چون بعضی از سایت‌ها این مبلغ را ۶۳۰۰۰۰۰ تومان اعلام کرده اند.
    با احترام و تشکر فراوان

  3. با سلام
    باتوجه به این که ۲ سال اخر در مقدار مستمری تاثیر دارد یعنی در ۲۸ سال اول حتی اگر کمترین مقدار بیمه هم پرداخت شود در مستمری تاثیری ندارد؟

  4. با سلام بنده با 22سال بیمه پردازی و سن 54سالگی اکنون بدلیل بیماری واریس در پاهای خود قادر به کار نیستم با مراجعه به تامین اجتماعی برای درخواست از کار افتادگی اعلام کردند واریس مورد قبول برای از کار افتادگی نیست آیا قانونی وجود دارد بنده حق بیمه 6سال را واریز کنم و با 28سال بیمه پردازی بازنشسته شوم ؟

  5. سلام . بنده در حدود 9 سال در یک شرکت خصوصی سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم
    الان به تازگی در یک شرکت دیگر هم استخدام شده ام که بیمه اش هم تامین اجتماعی هست و کارم رو هر دو جا ادامه میدم به صورت فول تایم هر دو . (اولی عصرهاست و دومی صبح ها میشه) که هر دو جا بیمه واریز میکنن برام.

    میخواستم ببینم بازنشستگیش چه طور میشه ؟ اصلا مشکلی پیش میاد یا نه ؟

    و اگه مثلا شغل اول که 9 سال سابقه داشتم رو تا 11 سال کار کنم و اون دیگه قط بشه و فقط همون شغلو دوم باشه تا بازنشستگی چی میشه ؟ (دومی احتمالا سختی کار هم بهش بخوره)

    به نظر اگه تو دو تا کارگاه باشه، موقع بازنشستگی هر کارگاه جدا به نسبت سنواتش محاسبه میشه. اگه این جوره در کل به ضررم نمیشه ؟

    ممنون

  6. سلام تفاوت حقوق شخصی که با 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی به 60 سال میرسه و شخصی که مثلا با 27 سال سابقه پرداخت حق بیمه به 60 سال میرسه چقدر هست؟ اگر تفاوتی نداره چه لزرومی هست بعد از 20 سال پرداخت حق بیمه واریز حق بیمه ادامه پیدا کنه خوب همه با بیست سال صبر میکنن بشن 60 سال، یا نهایتا دو سال قبل از بازنشستگی دوباره حق بیمه واریز میکنن که میانگین بره بالا

  7. سلام، ۳۰ سال سابقه سخت و زیان آور دارم.
    تفاوت معدل حقوق بازنشستگی بنده با کسی که ۲۳ سال و چهار ماه دارد، چیست؟

    1. سلام
      میانگین دو سال آخر از روی بیمه واریزی دو سال آخر محاسبه می شود. برای محاسبه مستمری میانگین دو سال آخر در سنوات پرداخت بیمه ضرب می شود.

  8. با سلام. من خانم هستم و در سن 51.5 سالگی بیمه شدم. حالا اگر در 55، سالگی بخوام بازنشسته بشم حدودا 7 سال باید خودم حق بیمه بدم. میخوام بدانم این هفت سال را باید حق بیمه کامل را پرداخت کنم مثلا الان که بیمه 1.700 است حدود 143 میلیون باید بدم؟
    آیا قسطی می گیرند؟

  9. باسلام
    هفده سال و شش ماه سابقه بیمه دارم برای دو سال آینده چه مقدار می تونم افزایش بدم حق بیمه رو که زمانی که خواستم با بیست سال بازنشسته بشم مشکلی برام پیش نیاد
    ممنون

    1. سلام
      این موضوع به صورت شفاف تعریف نشده است و تامین اجتماعی افزایش های خارج از روال عادی و قانونی را صوری تلقی می کند.

  10. سلام
    من یک سال دیگه؟ تا بازنشستگی دارم اگر این یک سال که دارم بیمه بیکاری میگیرم قطع کنم و خودم بیمه اختیاری واریز کنم تو حقوق بازنشستگیم تاثیرداره ۳سال آخر بازنشستگیم بیمه بیکاری دارم میگیرم دو سالش گرفتم ۱سال دیگش مونده بنظر شما اگر قطع کنم جز حداقل بگیرها میشم یا چون حقوق بازنشستگی طبق دو سال آخر هست آیا این ۱سال تاثیر داره قطع کنم و خودم بپردازم یا جایی بیمه اجباری بشم..ممنون توضیح بدین

  11. سلام
    بنده ۲۵ سال هست سابقه دارم دو سال آخر دارم اختیاری باسقف ۲۶ درصد پرداخت میکنم سوالم اینه اگه این ۵ سال رو اختیاری بیمه بدم دو سال آخرش محاسبه میشه در بازنشستگی ؟
    پس لزومی داره این مدت ۵ سال را ۲۶ درصد پرداخت کنم یا بزارم سقف نهایی ۲۶ درصد رو دو سال آخر ملاک قرار دهم؟
    ممنون راهنمایی کنید

    1. سلام سی سال و شش ماه بیمه پرداخت کردم ۱۳سال اول کارگر کارگاه کوچک خیاطی بودم ۲سال خدمت هم جز بیمه اورده ام ۱۲سال هم خودم کارفرمایی بادفترچه بیمه با فرانشیز ۱۰ درصد پرداختم ۳ونیم سال اخر راکارفرمایی با۲۷ درصد پرداختم اگر الان درخواست بازنشستگی کنم حقوق بنده چقدر میشود متشکم

  12. سلام
    63سال سن دارم، 15سال سابقه بیمه تامین اجتماعی، میانگین دو سال آخرمم میشه 5میلیون،میشه بگین حقوق بازنشستگی چقد بهم تعلق میگیره؟

    1. من۱۳سال ونه ماه سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم ۵۸ سالم هست خانم هستم دو سال اخر دست مزد من دویست میلیون هست اگر بخواهم باز نشست بشم حقوق هر ماه من چقدر می شود ۵۸ سال سن دارم

  13. سلام.من دارم بیمه بیکاری میگیرم.تو سایت تامین اجتمایی من زده مستمری ۱۱میلیون ریال
    به علت مریضی ۳سال هست دا م بیمه بیکاری میگیرمو۱سال دیگه بعد از بیمه بیکاری بازنشستم
    آیا حقوق من با پرداختی تا سال ۹۹ ۲۶سال سالقه داشتم.ایا همین هیت؟

  14. سازمان تامین اجتماعی حقوق کارکنان اش رو از جیب کارگران و کارمندان تحت پوشش ، پرداخت می کنه. دریافت حق بیمه های کلان و پایین ترین پرداختی در زمان بازنشستگی. بعد پرسنل اش خودش بالاترین حقوق رو دریافت می کنند. با 26 سال واریز حق بیمه ، مستمری 4 میلیون تومان تعیین کردند.

  15. سلام و عرض ادب آیا حق اولاد ومسکن وعاعله مندی طبق روز حساب میشه یا نه طبق سالی که مشغول بکار بودیم؟منظورم ایا شخصی که چند سال اخر بازنشستگیش بیمه بیکاری گرفته وبازنشست میشه مزایا طبق چند سال پیش بهش میدن یا نه طبق همون سالی که بازنشست میشه یعنی طلق روز؟ممنون میشم توضیح بدین

  16. سلام و عرض ادب
    ضمن خسته نباشید
    لطفا چندسوال دارم مرحمت میشه جواب بدید.
    1.اول اردیبهشت سال 1375 تا الان با سابقه 25 سال و هفت ماه مشغول بکار هستم (البته با فاصله عدم پرداخت حق بیمه 11 ماه) پایان امسال 25 سال سابقه کامل میشه پایان سال جاری باید درخواست داد یا بنابه شروع استخدام ماه اردیبهشت سال 1402؟ اولین پرداخت حق بیمه اردیبهشت سال 75 بوده است.
    2.سوابق در شعبات مختلف سازمان بوده است باید موقع درخواست بازنشستگی، سوابق در شعبه فعلی تجمیع کرد؟
    3. 49سال سن دارم دریافتی با 25روزه میشه یا یک ماه کامل؟
    4.حقوق مستمری م (میانگین دو سال آخر 6.000.000با سابقه 25 سال ) چقدر میشه؟
    یعنی 6000000 تقسیم بر 30 * 25 روز محاسبه میشود؟؟ دراینصورت با 49 سال سنی و سابقه 25 مگر دریافتی نباید یکماه کامل بجای بیست و پنج روزه باشه. بنابراین اگر یکماه کامل باشه همان میانگین دو سال آخر مبلغ 6 میلیون درست است؟
    5.موقع درخواست غیرحضور ی از سایت بیمه(محاسبه دریافتی آنلاین اعلام میشه؟ در اینصورت اگر میزان کمتر از انتظار بود میشه از درخواست انصراف نمود یکسال بعد درخواست بازنشستگی داد؟
    6. مدت یکسال پرداخت حق بیمه که در طی سنوات خدمت بیکار شده بودم پرداخت نشده است میشود دیرکرد این موضوع پرداخت کرد. چندسال قبل از سازمان حضوری سوال کردم درجواب گفته شد یکسال دیر بازنشسته میشوی الان که 25 سال پرکنم میشه درخواست داد ؟؟؟؟

    1. سلام
      1-در بازنشستگی بیمه واریز شده حساب می شود.
      2-بله
      3-در سن 49 سال با سابقه 25 سال فقط زنان می توانند درخواست بازنشستگی بدهند که مستمری 25 روزه پرداخت می شود.
      4-برای اطلاع از میانگین دستمزد دو سال آخر به سامانه تامین اجتماعی مراجعه کنید (طبق آموزش های بالا)
      5-بله
      6-یا باید اسناد و مدارک قوی داشته باشید و در بیمه فرم ادعای سابقه پر کنید و یا در اداره کار علیه کارفرما شکایت کنید.

  17. سلا لطفا میفرمایید ک
    اگ جهش پرداخت حق بیمه از پنج سال آخر باشه مشکلی وجود داره یا خیر؟
    و اینکه بیمه مشاغل ازاد نمیتونن قبل همین پنج سال اینکار و بکنن؟؟
    ممنون

    1. سلام
      واریز بیمه های اختیاری و مشاغل سقف مشخصی دارد و بیمه با مبلغ بیشتر از سقف مشخصی قابل پرداخت نیست.
      در مشاغل کارگری در صورتی پرداخت بیمه با حقوق جهشی باشد اگر این افزایش حقوق به صورت قانونی باشد منع و مشکل قانونی ندارد.
      در صورتی که پرداخت بیمه در 5 سال آخر باشد در برخی موارد تامین اجتماعی میانگین 5 سال آخر را مبنای مستمری قرار می دهد که از طریق دیوان عدالت اداری قابل پیگیری است.

  18. سلام ..بنده هر روز فکرم این سوال مشغول کرده …اینکه با توجه به افزایش بالای حقوق بازنشستگان آیا حقوق بنده که آخر امسال بازنشست میشم کمتر از همکارم که سال گذشته بازنشست شده?درجایی که بیمه پردازی من نسبت به اون بیشتر هستش…مثال میانگین حقوقی اون برای بازنشستگی 9/800/000بوده اما برای من میشه آخر امسال میانگینم 11/700/000تومان ….حقوق همکارم امسال با توجه به افزایش سی هشت درصدی بالای 16میلیون شده واس من چرا کمتر میشه اگه بازنشست بشم .. چه قانونی اخه ..لطفا راهنمایی کنین ممنون میشم ازتون

    1. با سلام
      من ده سال است که بازنشسته شده ام ولى از ابتدا حق عائله مندى دریافت نکرده ام، اگر پیگیرى کنم جبران مبالغ براساس نرخ امسال خواهد بود یا بر اساس هر یک از سالهاى گذشته؟
      ممنون از پاسختان

  19. سلام،
    من در ابتدای شهریور ماه سال ۱۴۰۱ درخواست دریافت حقوق بازنشستگی خودرا به سازمان تامین اجتماعی ارائه کردم ، بررسی این درخواست تا پرداخت مستمری چقدر زمان خواهد برد و اگر پروسه بررسی از طرف سازمان تامین اجتماعی طولانی شود ، پرداخت مستمری از زمان درخواست و تشکیل پرونده خواهد بود .
    ممنون

  20. سلام
    نصرالدین کیان
    من 26 سال سابقه کارکرد و2سال خرید خدمت سربازی ودوسال پرداخت بیمه با قرداد 27درصد با بیمه تامین اجتماعی پرداخت بیمه دارم وسنم 54سال است.
    در ضمن مرد هستم وشش ماه آخر کارکردم با مرخصی استحقاقی با پایه حقوق رد شده که قرداد با بیمه براساس دوسال آخر بیمه پردازی من رد شده است.
    در ضمن در حال حاضر در ایران نیستم و وکیلم کارهای من را انجام می‌دهد.
    لطفا راهنمایی بفرمایید میزان حقوق بازنشستگی من چگونه محاسبه می‌شود.
    با تشکر نصرالدین کیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تسویه حساب کارکنان
فیش حقوقی بساز
قرارداد کار ببند
مشاوره بگیر